Peugot Ludix, hjälp FORT.

Här samlar vi alla arkiverade trådar fram till april 2011.
sebbzomfg
Avstängd

Peugot Ludix, hjälp FORT.

Inlägg av sebbzomfg »

Hejsan! Jag har en Peugot Ludix Snake Furious, med ett ZX rör och 75% tryckfjädrar eller vad de kallas vet jag riktigt ej.. Har nu beställt ett original cylinderkit och drivrem då min var utsliten... Med 10% fjädrar gjorde den 80 km/h för ett tag sen.. Har dock bytt variatorvikter också.. Den varvar som f*n dock.. Men om jag byter till tyngre variatorvikter och ett mindre munstycke samt ett racing / sport luftfilter borde den väl ge 90 km/h på rak? :):P v - ringen ska också dras ofc också om den inte redan är dragen :) Den kommer väl inte o acca så dåligt heller med de fjädrarna? :D

Tacksam för svar!
Stavfel bjuder jag på :D

Mvh :)
Vivven
Farsans gamla zündapp

Inlägg av Vivven »

du behöver inte byta tryckfjäder och med: ZX dragen V-ring, vikter och bytta kopplingsfjädrar kommer din moped kanske göra 70~
och racing/sportluftfilter gör ingenting i din "setup" ;)

ONT! byt till större munstycke när du monterar annat filter + rör inte MINDRE!
MAN MADE HELL
sebbzomfg
Avstängd

Inlägg av sebbzomfg »

Bytte fjäder bara för att den accade segare än en jude :p Dock när jag byter till högre munstycke så varvar den ju mer också + att det är ganska konstigt om den kommer ge 70~ när den har gett 80 förut med sämre saker ganska enkelt ;):P
Vivven
Farsans gamla zündapp

Inlägg av Vivven »

glääääääääääädjemäääääääääätareeeeeeeeeeee min vivacity gjorde 80 med borttagen v-bricka + andra vikter.. 80 på mätaren! alltså ärliga 70~ dessutom så är zx inget "super rör" som kommer ge dig massa topfart, snarare en moped med ett lågvarvigt rör :)
MAN MADE HELL
sebbzomfg
Avstängd

Inlägg av sebbzomfg »

Ah, okej :) Vad ska jag ha för rör för toppfart då? :P
Vivven
Farsans gamla zündapp

Inlägg av Vivven »

te.x yasuni z? högvarvigt rör :D
MAN MADE HELL
sebbzomfg
Avstängd

Inlägg av sebbzomfg »

Okey :D Tack! =)
Vivven
Farsans gamla zündapp

Inlägg av Vivven »

no problemo! 8)
MAN MADE HELL
Användarens profilbild
i8yourcookie
Elmoped

Inlägg av i8yourcookie »

Vivven skrev:glääääääääääädjemäääääääääätareeeeeeeeeeee min vivacity gjorde 80 med borttagen v-bricka + andra vikter.. 80 på mätaren! alltså ärliga 70~ dessutom så är zx inget "super rör" som kommer ge dig massa topfart, snarare en moped med ett lågvarvigt rör :)
Vad drömde du sen? En viva gör ~60 med dragen v-bricka och andra vikter. Med zx gör den ~70.
Vivven
Farsans gamla zündapp

Inlägg av Vivven »

i8yourcookie skrev:
Vivven skrev:glääääääääääädjemäääääääääätareeeeeeeeeeee min vivacity gjorde 80 med borttagen v-bricka + andra vikter.. 80 på mätaren! alltså ärliga 70~ dessutom så är zx inget "super rör" som kommer ge dig massa topfart, snarare en moped med ett lågvarvigt rör :)
Vad drömde du sen? En viva gör ~60 med dragen v-bricka och andra vikter. Med zx gör den ~70.

65~ om vi ska vara petiga
MAN MADE HELL
Pontooz
Svårstartad skrothög

Inlägg av Pontooz »

Vivven skrev:
i8yourcookie skrev:

65~ om vi ska vara petiga
I nerförsbacke kanske. Men man mäter på plant och då gör den ~60kmh.
Användarens profilbild
phille94
Elmoped

Inlägg av phille94 »

inte att den göra 80 ^^ Jag har en snake furious med 70cc å hela skiten å den gör kanske 80-85 :P
Hur många grisar är vi nu?
sebbzomfg
Avstängd

Inlägg av sebbzomfg »

Jorå den gjorde allt 80 :) T.om med min polare på xDxP
sebbzomfg
Avstängd

Inlägg av sebbzomfg »

Btw, Phille94! Jag har samma framm kåpa som dig, fast jag hittar inga kablar som passar till den :p Vet du vart jag kan få tag på de kablarna?
Användarens profilbild
phille94
Elmoped

Inlägg av phille94 »

jag fick dom med när jag köpte den :P men måste också skaffa ny sån för den till ena lampan är av så säg till om du hittar var man kan köpa de ;)
Användarens profilbild
phille94
Elmoped

Inlägg av phille94 »

Låst