Hejsan! Jag har en Peugot Ludix Snake Furious, med ett ZX rör och 75% tryckfjädrar eller vad de kallas vet jag riktigt ej.. Har nu beställt ett original cylinderkit och drivrem då min var utsliten... Med 10% fjädrar gjorde den 80 km/h för ett tag sen.. Har dock bytt variatorvikter också.. Den varvar som f*n dock.. Men om jag byter till tyngre variatorvikter och ett mindre munstycke samt ett racing / sport luftfilter borde den väl ge 90 km/h på rak? :P v - ringen ska också dras ofc också om den inte redan är dragen Den kommer väl inte o acca så dåligt heller med de fjädrarna?
du behöver inte byta tryckfjäder och med: ZX dragen V-ring, vikter och bytta kopplingsfjädrar kommer din moped kanske göra 70~
och racing/sportluftfilter gör ingenting i din "setup"
ONT! byt till större munstycke när du monterar annat filter + rör inte MINDRE!
Bytte fjäder bara för att den accade segare än en jude :p Dock när jag byter till högre munstycke så varvar den ju mer också + att det är ganska konstigt om den kommer ge 70~ när den har gett 80 förut med sämre saker ganska enkelt :P
glääääääääääädjemäääääääääätareeeeeeeeeeee min vivacity gjorde 80 med borttagen v-bricka + andra vikter.. 80 på mätaren! alltså ärliga 70~ dessutom så är zx inget "super rör" som kommer ge dig massa topfart, snarare en moped med ett lågvarvigt rör
Vivven skrev:glääääääääääädjemäääääääääätareeeeeeeeeeee min vivacity gjorde 80 med borttagen v-bricka + andra vikter.. 80 på mätaren! alltså ärliga 70~ dessutom så är zx inget "super rör" som kommer ge dig massa topfart, snarare en moped med ett lågvarvigt rör
Vad drömde du sen? En viva gör ~60 med dragen v-bricka och andra vikter. Med zx gör den ~70.
Vivven skrev:glääääääääääädjemäääääääääätareeeeeeeeeeee min vivacity gjorde 80 med borttagen v-bricka + andra vikter.. 80 på mätaren! alltså ärliga 70~ dessutom så är zx inget "super rör" som kommer ge dig massa topfart, snarare en moped med ett lågvarvigt rör
Vad drömde du sen? En viva gör ~60 med dragen v-bricka och andra vikter. Med zx gör den ~70.
65~ om vi ska vara petiga
I nerförsbacke kanske. Men man mäter på plant och då gör den ~60kmh.