du kan lika gärna köpa ett nytt, inte för att det är nått måste, men alltid nice med ett fräscht stift!Roserud skrev:För att göra det testet, måste jag då köpa ett nytt eller räcker det med att jag kör med det gamla? Kan nog köpa ett nytt då jag ska iväg lite senare och köpa lite dricka och godis. Men spelar det någon roll om jag kör med nytt eller gammalt? Bäst med nytt eller? Såna fall köper jag det, sedan testar jag.
apashan skrev:munstyckesstorlek till min yamaha dt50r 08?ska beställa ett gianelli rör idag och undrar då vilken storlek på munstycke jag ska beställa. moppen är orginal annars förutom att jag har dragit pluggen i orginalröret.
Tacksamm för snabba svar!pga att jag ska beställa snart
om det låter som en 4takts motor ska du ha mindre, tror även att du ska ha mindre!..Roserud skrev:Den låter som en 4-takts motor när man varvar mycket med den, vet inte men tror inte att den ska låta så.
Jag köpte även ett nytt tändstift och körde en stund med det, men det var inte Oboy brunt som ni pratade om, det är vitt. Är det för stort eller för litet munstycke på den såna fall?
Vad är det nya röret för något då?Siemon skrev:Jag har en Derbi Senda xtreme 04a, det satt ett gianelli rör på den när ja köpte den och även drevning 13-53. Men jag fick inget nytt munstycke med, så nu när ja bytte röret så rinner de lite bensin ur förgasaren eller lite under vid det gummit, och jag vet inte vilket munstycke jag ska ha på den för att det ska bli bättre någon som vet ?
bensinskalle skrev:Vad är det nya röret för något då?Siemon skrev:Jag har en Derbi Senda xtreme 04a, det satt ett gianelli rör på den när ja köpte den och även drevning 13-53. Men jag fick inget nytt munstycke med, så nu när ja bytte röret så rinner de lite bensin ur förgasaren eller lite under vid det gummit, och jag vet inte vilket munstycke jag ska ha på den för att det ska bli bättre någon som vet ?
anledningen till att det läcker är för att det... läcker
Jag kör på exakt den setupen du har på "Setup 2" Där har jag i 95, har testat med massa.. Det största jag hade var 105, men då blöddrade det något förjävligt. För min moppe iaf.Haaga skrev:Hej. Har 2 setup's här till min Derbi X-treme sm 06.
Nummer ett:
Giannelli
Ostrypt Cdi
13/52
Original förgasare
Ostrypt luftburk
Nummer två:
Giannelli
Ostrypt Cdi
13/52
Dellorto Black Racing PHBG 19 mm
Ostrypt Luftburk.
dellorto 6mm.Maltyboy skrev:Derbi Senda sm -05
SETUP: Leovince v6, ostrypt cdi.
Behöver man gå upp i munstycke? (har ej köpt grejorna än)
Vad ska jag köpa för munstycken till Derbi Senda sm -05? Länka Gärna
vassego x2Maltyboy skrev:Thanks igen2stroke4ever skrev:dellorto 6mm.Maltyboy skrev:Derbi Senda sm -05
Vad ska jag köpa för munstycken till Derbi Senda sm -05? Länka Gärna
ca allt från 88-95.
till setup 1 kan du börja med munstycke 92-95 och gå nedåt.Haaga skrev:Hej. Har 2 setup's här till min Derbi X-treme sm 06.
Nummer ett:
Giannelli
Ostrypt Cdi
13/52
Original förgasare
Ostrypt luftburk
Nummer två:
Giannelli
Ostrypt Cdi
13/52
Dellorto Black Racing PHBG 19 mm
Ostrypt Luftburk.
Derbi_senda93 skrev: Bara så du vet så åker kolven upp och ner även om du har växel i och frikopplar. Spelar ingen roll om motorn är igång eller inte heller.
emilg95 skrev:munstycket sitter i kröken av röret om jag inte minns helt fel
95-105. prövalazyguuy skrev:Hej jag undrar vad jag ska ha för munstycke på min rrx 07
Giannelli - Krök (Enduro 2T)
16 mm förgasare
resten orginal?
om den blöddrar skall du gå ner i munstyckeZack skrev:men jag har ett effektrör , andra drev och så tog jag bort strypningen , men nu blöddrar den , ska jag gå upp 10-15 str då?
75 på den setupenTjena, undrar om någon vet ungefär hur stort munstycke jag ska ha?
Moped: Yamaha Dt 50 R -03
Trim: metrakit thrower,75 cc airsal, racing luftfilter, ostrypt insug och en spillrans ny 21 mm dellorto förgasare.
Körde innan med storlek 75 på den gamla 14 mm förgasaren.
Tacksam för all hjälp =)
/Kalle
om pluggen i röret är borta så runt 80-85Xtreme 06
Setup:
Igensvetsad blindtarm
Borttagen Skorsten
Ostrypt CDi
11-12/53
du kan omöjligt ha 95 original..tja
jag har en ch racing wsm med motor
med denna setupen:
urpluggat org rör
borttagen luftfilter plugg
vilket munstycke skulle passa mig ? (tror har 95 eller något sånt orginal)
Tacksam för svar!
MVH
ja det är bra att görasm -05
Vad ska jag köpa för munstycken till sm -05? Länka Gärna
ca 80 -90Hej.
Jag har en X-race 07 och ska köpa ett escape. Och då undrar jag vilken munstycke ska jag ha om jag har drevning 12/53 och luftburkstrypningen borta?(dom där som sitter under sadeln).
Orginal är strl 68munstycke
drevning 12/65