hjälp med köp av scooter

Här samlar vi alla arkiverade trådar fram till april 2011.
apashan
Elmoped

hjälp med köp av scooter

Inlägg av apashan »

tjenatjena :wink:
har gått o funderat ett tag på om man ska byta/köpa sig en scooter. men då undrar jag vilken/vilka som är bäst? ska troligtvis stunta lite och trimma. helst vätskekyld ska den vara. inte för DYR heller!
MVH apashan
Användarens profilbild
erkan94
Avstängd

Re: hjälp med köp av scooter

Inlägg av erkan94 »

apashan skrev:tjenatjena :wink:
har gått o funderat ett tag på om man ska byta/köpa sig en scooter. men då undrar jag vilken/vilka som är bäst? ska troligtvis stunta lite och trimma. helst vätskekyld ska den vara. inte för DYR heller!
MVH apashan
Aerox hade jag tagit. Säger det inte för att jag själv äger en aerox utan för att av alla de scootrar jag testat så är aerox den helt klart goaste!
Användarens profilbild
mrnyberg
Elmoped

Re: hjälp med köp av scooter

Inlägg av mrnyberg »

apashan skrev:tjenatjena :wink:
MVH apashan

Yamaha slider är min stora rekommendation om du vill kunna stunta men ändå dra med moppen till stan och inte oroa dig över att Mr.Blå hänkar bakom dig.

Slider går sjukt bra original och behöver inte pillas på för att kunna stunta med!
Användarens profilbild
puttrish
Farsans gamla zündapp

Inlägg av puttrish »

Jag hade köpt en slider om jag var du, dom väger lite, dom är väldigt lätta att stunta med och du behöver inte köpa något trim för att få upp den på bakan om man säger så. Dock så vet jag inte hur det är med dom tidigare modellerna men jag vet att dom nyare modellerna(efter 04) är tyvärr luftkylda. sliders är också billiga.
runners
King of the street

Inlägg av runners »

Utav alla scottrar jag haft är den jag har nu som är en Kymco super9 AC den som gått enastående allra bäst. Men den är inte västskekyld förståss. Bara genom att strypa av och byta till lättare vikter och kopplingsfjädrar fick jag acc som många i 70 cc sportklass inte hinner med, men så klart att dem klår i toppfarten där jag inte har en chans.

Men det som upplevs som en nackdel av många på denna scooter är att moppen väger 106 kg, men underbart skön att köra. :wink:
Kymco super 9 AC

70 cc Airsal sport
originalrör urpluggad
Lättare v-vikter

Ingen racer men lagom effekt för stadens gator.
apashan
Elmoped

Inlägg av apashan »

puttrish skrev:Jag hade köpt en slider om jag var du, dom väger lite, dom är väldigt lätta att stunta med och du behöver inte köpa något trim för att få upp den på bakan om man säger så. Dock så vet jag inte hur det är med dom tidigare modellerna men jag vet att dom nyare modellerna(efter 04) är tyvärr luftkylda. sliders är också billiga.
Slider har jag funderat på... kanske inte gör så mkt att den är luftkyld.
ml65
Kinaraket

Inlägg av ml65 »

apashan skrev:
puttrish skrev:Jag hade köpt en slider om jag var du, dom väger lite, dom är väldigt lätta att stunta med och du behöver inte köpa något trim för att få upp den på bakan om man säger så. Dock så vet jag inte hur det är med dom tidigare modellerna men jag vet att dom nyare modellerna(efter 04) är tyvärr luftkylda. sliders är också billiga.
fan så mycket hälre en rs12a . Prövat både slider och rs12or och rs12orna går fan så mycket bättre.
Användarens profilbild
mrnyberg
Elmoped

Inlägg av mrnyberg »

ml65 skrev:
apashan skrev:
fan så mycket hälre en rs12a . Prövat både slider och rs12or och rs12orna går fan så mycket bättre.
Personliga åsikter
jonteringkvist
Elmoped

Inlägg av jonteringkvist »

blaster
apashan
Elmoped

Inlägg av apashan »

varför blaster?
jonteringkvist
Elmoped

Inlägg av jonteringkvist »

grymt acc
ml65
Kinaraket

Inlägg av ml65 »

apashan skrev:varför blaster?
sjukt axx , rastar aerox lätt spec zx vs zx .
apashan
Elmoped

Inlägg av apashan »

fler förslag?
Låst