problem!

Här samlar vi alla arkiverade trådar fram till april 2011.
Marko95
Elmoped

problem!

Inlägg av Marko95 »

Tjenare det är så att jag kör en Malaguti F15 som är urpluggad och jag kör med Hebo rör. Problemet är att moppen går bra ifrån 0-38 sedan går den skit tills den kommer upp i 50 för då går den bra enda upp tills jag kommer upp i 78 km/h // Toppfart. Jag skulle vilga fixa så att den går bra ifrån 0 - 78 med en gång istället för att den ska gå skit+ att den är skitklen i uppförsbackar , kan inte skjutsa någon i uppförsbackar för den orkar det inte..
Snälla om ni vet vad som är felet så hjälp mig. Tack i förhand
Användarens profilbild
puttrish
Farsans gamla zündapp

Inlägg av puttrish »

Du behöver byta vikter, vet dock inte vilka vikter du skall byta till.
Marko95
Elmoped

Inlägg av Marko95 »

Jasså det är bara det? , hade tänk att beställa men viste inte att det var så lätt :P

tror du att http://www.twostroke.se/product.asp?product=20902 skulle vara något att ha då?
Användarens profilbild
yamaha2pwn
Eleganten ifrån vidderna

Inlägg av yamaha2pwn »

ändra topic
if speed kills,then i must live forever :D

Feministens ideologi bottnar i att män är svin och
att kvinnor ska vara lika bra.

Problem med moppen? tveka inte att pma innan du startar ny tråd ;)
Användarens profilbild
mrnyberg
Elmoped

Re: problem!

Inlägg av mrnyberg »

Marko95 skrev:Tjenare det är så att jag kör en Malaguti F15 som är urpluggad och jag kör med Hebo rör. Problemet är att moppen går bra ifrån 0-38 sedan går den skit tills den kommer upp i 50 för då går den bra enda upp tills jag kommer upp i 78 km/h // Toppfart. Jag skulle vilga fixa så att den går bra ifrån 0 - 78 med en gång istället för att den ska gå skit+ att den är skitklen i uppförsbackar , kan inte skjutsa någon i uppförsbackar för den orkar det inte..
Snälla om ni vet vad som är felet så hjälp mig. Tack i förhand
Har du byt munstycke? Det är nästan ett måste vid effektökning. Samt lättare vikter 2gr mindre brukar funka bra, som sagt vill du ha mer noggrannt så får du pröva dig fram. Och om du vill att den ska axxa bra och vara stark i uppförsbackarna så är det motorn som är klen, samt kolla att drivremmen ej är sliten (det ser du om remmen är fransig.
Marko95
Elmoped

Inlägg av Marko95 »

Okej Tackar , Jag ska beställa 17.5 mm förgasare och jag kör med vikterna som jag fick med när jag köpte röret men den varvar som fan så ska beställa lite nya vikter ocg testa mig fram. Jag får gå ner i garaget och titta hur remmen ser ut då med , Tack för hjälpen :)
Användarens profilbild
mrnyberg
Elmoped

Inlägg av mrnyberg »

Marko95 skrev:Okej Tackar , Jag ska beställa 17.5 mm förgasare och jag kör med vikterna som jag fick med när jag köpte röret men den varvar som fan så ska beställa lite nya vikter ocg testa mig fram. Jag får gå ner i garaget och titta hur remmen ser ut då med , Tack för hjälpen :)
Lycka till, hoppas hon går som du önskar!
Låst