Tjena, jag har en piaggio ciao som är lite trimmad.Men har tänkt på att trimma den lite till, så jag undrar om man kan bygga/köpa en så kallad blackbox.Eller något som funkar lite dant att den går saktare?
köpa kan man alltid göra, bara att koppla in den rätt från början så att den inte går sönder. Men de finns beskrivning så de är lugnt Kör själv med en blackbox på min Gilera Smt och polisen har inte ens märkt att jag har en :b
Blackbox fungerar enbart till mopeder som har CDI tändsystem. Som vissa ciaos faktiskt har? Fast oftast har dem enbart brytarsystem, och då funkar inte blackbox för fem öre.
Rexxy skrev:Blackbox fungerar enbart till mopeder som har CDI tändsystem. Som vissa ciaos faktiskt har? Fast oftast har dem enbart brytarsystem, och då funkar inte blackbox för fem öre.
Så man kan inte göra något annat som sänker hastigheten?
Rexxy skrev:Blackbox fungerar enbart till mopeder som har CDI tändsystem. Som vissa ciaos faktiskt har? Fast oftast har dem enbart brytarsystem, och då funkar inte blackbox för fem öre.
Så man kan inte göra något annat som sänker hastigheten?
jag skulle nog gjort någon ryckspärrs historia i avgasroret.
cr0ush skrev:Om polisen stannar mig och jag trycker in choken(min chok hoppar ej ut när jag gasar) tror ni då att polisen trycker ut den om dom ser den?
Beror på fall till fall. Finns dem som vet vad en chok är, andra vet inte det.
men asså, ska du trimma så är det allt eller inget.
Varför sätta på en blackbox på en 70cc med effektrör, förgasare, variator, membran, luftfilter
När polisen tar dig för det klingande ljudet i motorn?
Iaf där jag bor så kollar poliserna på mopeden hur den låter o hur den ser ut, sen tar dom in den och plockar isär den, sen får man indraget förarbevis och trimmet tar dom.
Om du försöker satsa på nytt effektrör + blackbox, don't!
Det är allt eller inget.
Enda tänkbara anledning att sätta på en blackbox (enligt mig) är om man har en heloriginal moppe som bara är ostrypt.