När ska alla fatta att det inte är någon ide att försöka sota ur sitt gamla rör?
Det är en 2taktare dvs det kommer lika mycket nästa dag igen (Y)
Skiten där inne brinner inte ens det är bara bensinen som sprakar på sen
tar det slut dock ser det kanske kul ut men är snarare bara dumt och
farligt för den med lite färre indianer i kanoten
rrMotardisMe skrev:När ska alla fatta att det inte är någon ide att försöka sota ur sitt gamla rör?
Det är en 2taktare dvs det kommer lika mycket nästa dag igen (Y)
Skiten där inne brinner inte ens det är bara bensinen som sprakar på sen
tar det slut dock ser det kanske kul ut men är snarare bara dumt och
farligt för den med lite färre indianer i kanoten
om du skulle få bort det som var och sen skulle det vara lika mycket efter 1 dag.. tänk efter 1 vecka så skulle det inte vara mycket plats kvar i röret...
snygg bakskärm, gustaviansk stil elle?
Oskar Hagstöm "Det är skit konstigt med mig, antingen får jag INGET eller så får jag något"
rrMotardisMe skrev:När ska alla fatta att det inte är någon ide att försöka sota ur sitt gamla rör?
Det är en 2taktare dvs det kommer lika mycket nästa dag igen (Y)
Skiten där inne brinner inte ens det är bara bensinen som sprakar på sen
tar det slut dock ser det kanske kul ut men är snarare bara dumt och
farligt för den med lite färre indianer i kanoten
om du skulle få bort det som var och sen skulle det vara lika mycket efter 1 dag.. tänk efter 1 vecka så skulle det inte vara mycket plats kvar i röret...
Men om man kör bensinmetoden, Och sedan tar avfettning i röret och tar högtryckstvätt och spolar i röret försvinner massor med skit och röret kommer att fungera mycket bättre.
haha klart de hjälper att sota ur röret, man ser ju hur mycket skit som åker ut om man tar avfettningsmetoden och de kommer inte tillbaka dagen efter...
Ni som tror det hjälper är ju helt dumma i huvudet rent ut sagt
Fråga någon som vet istället
Så ni menar att om man sotar ur en 2 takts cross så
blir det inte lika sotigt i röret efter en körning eller 2?
Efterblivna ungar säger jag bara (Y)
Klart det försvinner lite? det är ju inget reningsverk där inne direkt
och det går ju avgaser hela tiden ut så vafasen förväntar ni er
Avfettningen löser ju inte upp det gamla sotet som bildats där inne?
retard
det som du bränner bort är ju det som lagrats sen mopeden var ny ifall någon inte har gjort det tidigare..
vi säger att det ligger 0,5cm sot där inne (vet att det inte gör det men bara en siffra..) när du sotar ur röret så det blir tomt så sätter du på och börjar köra igen.. klart att det inte efter 1 timmas körning fastnar 0,5 cm sot direkt!
det fastnar ju mer och mer med tiden och lagret blir tjockare och tjockare.. när du sotar ur röret börjar det om på ny kula och sotar SAKTA igen... visst fortsätter det fastna sot i röret med i lika långsam takt som det gjort ifrån början..
snygg bakskärm, gustaviansk stil elle?
Oskar Hagstöm "Det är skit konstigt med mig, antingen får jag INGET eller så får jag något"
moppen kommer låta en hel del mer om du kör med bensin metoden, då det finns ljuddämpar ull i kröken som bräns upp. Sen vet jag inte hur bra det funkar men e väl värt ett försök?
rrMotardisMe skrev:Ni som tror det hjälper är ju helt dumma i huvudet rent ut sagt
Fråga någon som vet istället
Så ni menar att om man sotar ur en 2 takts cross så
blir det inte lika sotigt i röret efter en körning eller 2?
Efterblivna ungar säger jag bara (Y)
Klart det försvinner lite? det är ju inget reningsverk där inne direkt
och det går ju avgaser hela tiden ut så vafasen förväntar ni er
Avfettningen löser ju inte upp det gamla sotet som bildats där inne?
retard
De är ju du som är ordentligt retard snarare. Du kan ju på fullt allvar inte mena att röret sotar igen till samma nivå om man rensat bort ett lager som tagit år att skapa?
Bensinmetoden är ett skämt, ja, men avfettning och annat som löser upp funkar finfint.
Effektskillnad? De ska du fan inte uttala dig om. Tänk om det är 1cm frigång kvar i mynningen? Då lär motorn gå bättre efter avfettning
Live slow - Die whenever
Drive fast - Live forever
Avfettningsmetoden hjälper vell på relativt nytt sot kan jag vell ändra mig
och hålla med om ja kalle
Men med en gammal Rieju från -00 skulle ju inte det funka menar jag
rrMotardisMe skrev:Avfettningsmetoden hjälper vell på relativt nytt sot kan jag vell ändra mig
och hålla med om ja kalle
Men med en gammal Rieju från -00 skulle ju inte det funka menar jag
Bensinmetoden ja den som så många pratar om tss
Men om du är så j*vla säker på att det är så, så slipper du göra det och så får vi andra leka retard med våra rör o en dunk avfettning....
rrMotardisMe skrev:Avfettningsmetoden hjälper vell på relativt nytt sot kan jag vell ändra mig
och hålla med om ja kalle
Men med en gammal Rieju från -00 skulle ju inte det funka menar jag
Bensinmetoden ja den som så många pratar om tss
Är det så hårt så får man knacka ut sotet istället ^^
Annars funkar det nog bra med lite fotogen/ diesel eller förtunning säkert
Live slow - Die whenever
Drive fast - Live forever
JagHarEnDerbi skrev:Ingen som hört gassvets metoden?
?
Vet inte riktigt vad det heter men man tar en gasbrännare eller vad det nu heter och eldar på röret tills det nästan blir rött. Då ska soten försvinna.
JagHarEnDerbi skrev:Ingen som hört gassvets metoden?
?
Vet inte riktigt vad det heter men man tar en gasbrännare eller vad det nu heter och eldar på röret tills det nästan blir rött. Då ska soten försvinna.