Hej!
Har under ett tag haft några problem med min Derbi Senda xtreme r -04.
1. När jag har kickat igång den varvar den otroligt mycket, samma problem på tomgång vid t.ex stopplyse. Jag har testat att ställa in luft- och tomgångsskruvar, men det har inte hjälpt. Har även försökt att leta efter tjyvluft med startgas, har inte hittat något fel här heller (vet dock inte om jag sprejat på rätt ställen, men i princip på alla ställen runt förgasare och cylinder där jag kan tänka mig läckage.
2. Ibland dör den helt plötsligt och det börja rinna bensin någonstans vid förgasaren (vid det laget jag märker att det läcker bensin är förgasaren dyngsur så jag har inte kunnat identifiera varifrån det läcker.
Detta problem har även uppstått när jag växlat ned till neutralt läge och dör helt plötsligt och det läcker bensin.
Efter att detta har uppstått går det inte att kicka igång den utan man måste springa igång den. När man sedan fått igång den och stannar är förgasaren snustorr och det läcker ingenting.
Om någon har en aning om vad felen kan vara och hur man löser dem skulle jag uppskatta lite (eller mycket) hjälp!
Tack på förhand