tjatja!
jag vet att de finns ett par trådar om den här frågan angående dehär. men jag gör en ny iaf för de är om 08:AN! har läst runt ett tag nu men inte hittat något bra svar på just min fråga. en del säger att det funkar till 07:orna men inte 08?! :s är de sant? skulle vilja se någon som gjort det med sin 08:a isf... en till fråga... efter man borrat i den och fått bort varvspärren, skulle de då gå att strypa ner den sen igen så den är laglig? :O alltså sätta i fler strypningar eller något?
Tacksammm för svar! och de som svarar ska vara säkra på vad de snackar om!
Senast redigerad av apashan den 16 juli 2010, 16:21, redigerad totalt 1 gånger.
apashan skrev:tjatja!
jag vet att de finns ett par trådar om den här frågan angående dehär. men jag gör en ny iaf för de är om 08:AN! har läst runt ett tag nu men inte hittat något bra svar på just min fråga. en del säger att det funkar till 07:orna men inte 08?! :s är de sant? skulle vilja se någon som gjort det med sin 08:a isf... en till fråga... efter man borrat i den och fått bort varvspärren, skulle de då gå att strypa ner den sen igen så den är laglig? :O alltså sätta i fler strypningar eller något?
Tacksammm för svar! och de som svarar ska vara säkra på vad de snackar om!
jag vet inte om det är så på 08, men det går inte att strypa ner dom igen, borrar ju sönder chippet som skall varvspärren e i
alltså jag vet inte om jag vågar.... :O men jag vill kunna strypa ner den igen sen! kan man inte bara drev den och plugga igen röret igen så den gör 45-50?
nä jag fårstår väl att jag inte kan återställa cdi:n men de borde gå o få den o gå sakta om man tar en stor plugg i avgassystemet och kanske dreva den så den inte orkar varva ur? eller har jag fel?
Du behöver ju inte strypa tillbaka cdin för att få moppen original igen, eftersom den stryper vid 10k varv och du kommer ju inte komma upp i högre om du har plugg i röret osv.
aha, tänkte inte på vilken årsmodell han har.. okej. men de blir nog så att jag inte borrar ändå än fast jag skulle vilja men... den blir minde värd och svårare att sälja så..
apashan skrev:aha, tänkte inte på vilken årsmodell han har.. okej. men de blir nog så att jag inte borrar ändå än fast jag skulle vilja men... den blir minde värd och svårare att sälja så..
om dom VET att du borrat inget man behöver berätta sålänge dom inte frågar
Jag sitter i exakt samma sits som dig, jag har en moppe som är trimmad med ett effektrör och den gör runt 80 km/h men när jag kör över 50 km/h så låter den som en 4-takt, är det samma för dig? Skulle vilja ha din MSN eller något så kan vi snacka mer om detta då det är exakt samma problem vi har! Skicka den gärna i ett meddelande såna fall, så slipper du skriva den öppet om du inte vill det.
Senast redigerad av Roserud den 13 augusti 2010, 09:31, redigerad totalt 1 gånger.
Grönafaran skrev:Ostrypt cdi är ju inget trim.. Det var det original på min Yamaha DT50x -06 så. bara att du kan varva ur , de ville dom väl inte me dom nyare
det är visst trim...
det skulle ju vara samma som att jag tog bort min blindtarm för att 01orna inte hade det..
snygg bakskärm, gustaviansk stil elle?
Oskar Hagstöm "Det är skit konstigt med mig, antingen får jag INGET eller så får jag något"