Ny cylinder, bestyckningshjälp.

Här samlar vi alla arkiverade trådar fram till april 2011.
Woxy
Elmoped

Ny cylinder, bestyckningshjälp.

Inlägg av Woxy »

Tja, har precis startat min stage 6 70cc sport pro för första gången (lät den stå på tomgång och gasade lite grann då och då i ca 10 minuter)

Den behövde gas för att starta och jag tyckte den fyrtaktade när man gav den gas. Även den högsta tomgången (skruven längst in, right?) var jäkligt låg...

Gjorde förgasaren ganska "standard" genom att sätta nålen i mellanläget, luftskruven 1,5 varv ut och bytte upp mig till munstycke 115 (hade 100 innan, borde jag montera ännu större?).

Några tips om hur jag ska göra? :) Tyckte det att högsta tomgången var låg och att den bara startade me gas var mysko... :?
Senast redigerad av Woxy den 17 juli 2010, 17:53, redigerad totalt 1 gånger.
Vivven
Farsans gamla zündapp

Inlägg av Vivven »

vad har du för övrig setup?
MAN MADE HELL
Woxy
Elmoped

Inlägg av Woxy »

Urpluggat trimrör (technigas), borttagen skorsten är nog allt motormässigt. :)
Vivven
Farsans gamla zündapp

Inlägg av Vivven »

du kan ju alltid testa posta i munstycke-tråden..
undrar om 12mm förgasare kanske är för klent till din setup.
MAN MADE HELL
Woxy
Elmoped

Inlägg av Woxy »

Nejdå, funkar med 12mm, självklart blir det bättre med 17,5...
Användarens profilbild
LiuZen
Farsans gamla zündapp
Kontakt:

Inlägg av LiuZen »

Du får ta och pilla på luftskruven för jag tycker det låter som att den får för mycke sopa, kolla tändstift. Senare så köp en 19mm för att få ur det där lilla extra :)
Woxy
Elmoped

Inlägg av Woxy »

Tänker skruva ut luftskruven lite imorgon och sänka nålen tror jag, förhoppningsvis går den bättre då.. Någon som vet något angående tomgången och att den inte vill starta utan gas?
Användarens profilbild
Jolly
Farsans gamla zündapp

Inlägg av Jolly »

Woxy skrev:Tänker skruva ut luftskruven lite imorgon och sänka nålen tror jag, förhoppningsvis går den bättre då.. Någon som vet något angående tomgången och att den inte vill starta utan gas?
Kanske dåligt komp? att den måste tända till för att börja suga?? ingen aning bara en teori
Woxy
Elmoped

Inlägg av Woxy »

Bytte munstycke idag från 115 till 110 och då gick den jävligt mycke bättre, även på tomgång och låg gas. Trodde inte huvudmunstycket påverkade det :O

Kanske bäst att försöka hitta det bästa huvudmunstycket först och sen pilla med det andra? :)
Jolly skrev: Kanske dåligt komp? att den måste tända till för att börja suga?? ingen aning bara en teori
Bra tänkt, men kompet är guld. ;)

EDIT: När jag testar munstycken, borde jag ha nålen i mellanskåran då? Så att den inte stör genom att ge fattigare eller rikare blandning. :P
ml65
Kinaraket

Inlägg av ml65 »

Woxy skrev:Bytte munstycke idag från 115 till 110 och då gick den jävligt mycke bättre, även på tomgång och låg gas. Trodde inte huvudmunstycket påverkade det :O

Kanske bäst att försöka hitta det bästa huvudmunstycket först och sen pilla med det andra? :)
Jolly skrev: Kanske dåligt komp? att den måste tända till för att börja suga?? ingen aning bara en teori
Bra tänkt, men kompet är guld. ;)

EDIT: När jag testar munstycken, borde jag ha nålen i mellanskåran då? Så att den inte stör genom att ge fattigare eller rikare blandning. :P
jag har en streetrace och den är inte lika ``vild´´ som din .. Och jag kör på 118 munstycke i min 19mm nu . Så 115 i en 12a borde funka
Woxy
Elmoped

Inlägg av Woxy »

Har vart ute o hållt på med förgasaren rätt länge nu, den blöddrade på full gas med typ alla ner till 102... Körde in 100 och nu går den nog ganska perfekt. :)
Låst