hej fick hem mitt 13 tandade drev idag och skulle sätta på det, spände ut kedjan och så men drevet går på men kedjan verkar inte räcka till eller har jag gjort nåt fel ?:P
du måste ha lossat på hjulet(skruva ut muttern som håller i fälgen) sen skruva ut muttrarna på kedjespännarna(längst ute på svingen) då borde den passa. om inte så måste du köpa ny kedja
Mvh andreas
Ruset av kraften under dig ska vara bättre än droger
Quote jag har inga problem med alkoholen. jag har problem utan den.
har du gått upp 2 kuggar utan att byta kedja? då måste kedjan ha varit väldigt slak för att det ska passa. och om den är så slak så beror det antingen på att kedjan var för lång från början eller att den är väldigt nött. om alternativ 2 stämmer så ska man byta kedjan. (rekomenderar att man byter ut hela drivpaketet när man byter någon del, för annars slits dem ner fortare)
om du nu inte får på kedjan även om du ställer framhjulet så långt fram som möjligt (vilket verkar vara fallet?) så måste du köpa en ny kedja.
Pensionerad från mopeder, numer är det skoter som gäller
gå till närmaste affär du kan köpa moppekedjor , du ska ha 420 kedja sen kapar du den med vinkelslip eller kedjesträckare eller vad det heter om du har det så kapar du den så hjulaxeln sitter i mitten i hålet typ