Passar sym jet vev från 98 på en 00-02a

Här samlar vi alla arkiverade trådar fram till april 2011.
Jet-power
Elmoped

Passar sym jet vev från 98 på en 00-02a

Inlägg av Jet-power »

tjena,, ville höra om nån på forumet vet om vev från sym jet 00 passar på dom äldre modellen som är 98

det är nämligen så att jag har bytt vev på min sym jet som är 98a som jag tog från en nyare modell. en 00a typ

det passade men den gammla veven var mindre på "balanstyngderna" eller vad man ska kalla dom halvrunda grejerna på var sida.

grejen är att motorn vill inte gå igång riktigt nu, förgasaren flödar över trots att de inget fel på den. så jag undrar om det är för vev skillnaden ??
Jag kör inte för fort...Jag bara flyger för lågt...
Användarens profilbild
beckvall
F.D Moderator

Inlägg av beckvall »

vevskilnaden har knappast med att förgasaren flödar :S
Felpostarens värsta mardröm!
undrar du över något? släng iväg ett PM så svarar jag på de mästa!
x-carburator
Elmoped

Inlägg av x-carburator »

okej men ska det funka med den veven eller blir det problem?
det fattas några skruvar
johans93
Svårstartad skrothög

Re: Passar sym jet vev från 98 på en 00-02a

Inlägg av johans93 »

Jet-power skrev: grejen är att motorn vill inte gå igång riktigt nu, förgasaren flödar över trots att de inget fel på den. så jag undrar om det är för vev skillnaden ??
flotören hara kanske hängt sig?
x-carburator
Elmoped

Inlägg av x-carburator »

nej flotören har inte hängt sej men problemet är att jag kan inte få i ordning på den för jag har råkat rubba på den o nu vet jag inte hur långt ner eller upp den ska ställas in .

jag behöver en som har sym jet och kan ta kort på en öppen symjet förgasare så jag kan se hur böjd flotören ska vara.

jag vet borde aldrig rört den men gjorde det av misstag när jag skulle lossa på munstycken.

tacksam för en bild på en oppnad original sym jet förgasare , skulle betala nån hundring till den som kan göra besväret
det fattas några skruvar
Låst