Ska kolla på en Derbi X-treame imorgon en 05 som gått 800 mil . Den ser ut o vara i väldigt fint skick och det är även en seriös säljare.
Något o titta på speciellt när man kollar på en Derbi , ska ju kolla motorskick o så men även mätare o andra små saker. Har en bra erfarenhet av mopeder av alla olika slag men just om Derbi vet jag inte jätte mycket om.
Tycker ni 15400 kr som han satt ut är rimligt eller ska jag försöka prutta när den till . Får den ju får 15000:- nästan säkert.
Roberto skrev:Ska kolla på en Derbi X-treame imorgon en 05 som gått 800 mil . Den ser ut o vara i väldigt fint skick och det är även en seriös säljare.
Något o titta på speciellt när man kollar på en Derbi , ska ju kolla motorskick o så men även mätare o andra små saker. Har en bra erfarenhet av mopeder av alla olika slag men just om Derbi vet jag inte jätte mycket om.
Tycker ni 15400 kr som han satt ut är rimligt eller ska jag försöka prutta när den till . Får den ju får 15000:- nästan säkert.
15000 är mycket för en 05, sälde syrrans drd för 12 , samma årsmodell.
Såvida den inte är renoverad eller något...
Live slow - Die whenever
Drive fast - Live forever
Tjena, har precis köpt en Derbi Senda DRD pro 07:a.
Den är svart, men ska styla den så behöver tips på ett färgtema. Svart och röd ser ju ganska cool ut. Nån som har något bra förslag?
Rofliver skrev:Tjena, har precis köpt en Derbi Senda DRD pro 07:a.
Den är svart, men ska styla den så behöver tips på ett färgtema. Svart och röd ser ju ganska cool ut. Nån som har något bra förslag?
Svart o guld brukar bli snyggt
Fast det är svårt att hitta guld styling, som till exempel koppling, kick, växelpedal osv..
Svart o guld brukar bli snyggt
Fast det är svårt att hitta guld styling, som till exempel koppling, kick, växelpedal osv..
Styre vet ja att de finns, ja tänkte mer på att man kunde lacka motordetaljer guldiga, tex dämp, skruvar o bromsok
Pady skrev:Ska sätta på nya drev på min Derbi xtreme 05 sm, tänkte sätta 53/12, ska jag köpa en ny kedja på samma gång eller går det med orginalkedjan ?
Tacksam för snabba svar!
byt kedja också, en gammal kedja sliter lätt ut nya drev!
Tjennare, Har köpt ett Metrakit Thrower rör och tycker att den är tröt i början innan den kommer upp i varv.. Liksom tar en stund som 1 2 3 4 5 6 7 8 och sen boom kmr allt men sen växlar man så blir det samma.
maxxripe skrev:Tjennare, Har köpt ett Metrakit Thrower rör och tycker att den är tröt i början innan den kommer upp i varv.. Liksom tar en stund som 1 2 3 4 5 6 7 8 och sen boom kmr allt men sen växlar man så blir det samma.
Har 17.5 förgasare
13/53 drevning
Är de munstyke fel?
Tycker snarare det låter som att du har upptäckt effektkurvan på en tvåtaktare....
maxxripe skrev:Tjennare, Har köpt ett Metrakit Thrower rör och tycker att den är tröt i början innan den kommer upp i varv.. Liksom tar en stund som 1 2 3 4 5 6 7 8 och sen boom kmr allt men sen växlar man så blir det samma.
Har 17.5 förgasare
13/53 drevning
Är de munstyke fel?
Tycker snarare det låter som att du har upptäckt effektkurvan på en tvåtaktare....
Har 17.5 förgasare
13/53 drevning
Är de munstyke fel?
Vad tror du jag ska ha för munstycke?
1. henry har rätt.
2. 85-90 till en början om du plockat förgasarbrickan?
Live slow - Die whenever
Drive fast - Live forever
Tjenare! jag håller på att byta de mesta på min drd pro och sen när jag kom till styre så är ju styret 26mm :O och jag orkar inte köpa ny syrkrona för att byta styre, för styren görs ju i 22,2mm och 28,5mm om jag inte har fel? så min fråga är, har någon ett 26mm blått syre jag kan köpa?
Någon som vet om man skulle kunna ha ett 110 munstycke på en Derbi Senda 04 med bara effektrör och använda munstyckets storlek som en "blackbox", alltså vid full gas så blöddrar den så mycket att den inte orkar upp i registret, men vid halv gas så skulle den gå rent och fint. Skulle det fungera? Om ni fattar vad jag menar.
JagHarEnDerbi skrev:Någon som vet om man skulle kunna ha ett 110 munstycke på en Derbi Senda 04 med bara effektrör och använda munstyckets storlek som en "blackbox", alltså vid full gas så blöddrar den så mycket att den inte orkar upp i registret, men vid halv gas så skulle den gå rent och fint. Skulle det fungera? Om ni fattar vad jag menar.
borde nog vara större isåfall... men se till att du har prefekt blandning i mellan då!