derbi95 skrev:vet att det är onödigt att starta en ny tråd men jag får inget svar nån annanstans verkar det som.
1 - jag undrar hur fort min Derbi Senda 08 kommer gå med ett metrakit thrower och en annat munstycke.
2 - är det nåt annat jag behöver tänka på om jag vill sätta dit denna setup?
3 - vilket munstycka kan jag tänkas behöva?
tack för svar
1= org drevning? isåfall kommer den inte gå mkt fortare. bara varva. runt 85 med 13/53 drevning iallafall.
3= på min 06a har jag 85 i munstycke och de är perfekt.
Derbi_senda93 skrev:
Bara så du vet så åker kolven upp och ner även om du har växel i och frikopplar. Spelar ingen roll om motorn är igång eller inte heller.
emilg95 skrev:munstycket sitter i kröken av röret om jag inte minns helt fel
Du får prova dig fram börja med 90 om du vill sen gå neråt. Det skyllier så mycket mellan förgasare hur dem är inställda och så vidare någons moppe kanske går kanon med det munstycket medans någon annans inte funkar.
TESTA
tack för alla svar .men det är så att farsan tycker inte den ska gå så mycket över 65 så jag tänkte eftersom thrower är ett lågvarvit rör så skulle den inte gå så jätte mycket fortare men ändå ha ett grymt axx?.
om jag har thrower, orginal drevning och ostrypt hur kommer den gå då ?
hur fort kommer den gå.
och kommer den ha grymt axx eller kommer den bara varva ?
altså den kommer nog gå i 70km/h med lite tur. Men Derbi e så himla lätt trimmad så det inte är sant. Min plugg i dämparen har vibrerat sönder och det skramlar lite i dämparen men den går i 65km/H
min Derbi Senda med mk thrower och 13/53 drevning gör runt 85 med strypt cdi. testade för ett tag sedan med org drevning. axxet va värdelöst, likså toppfarten. bara varvade. men somsagt byt upp några kugg på framdrevet så löser de sig:D
Derbi_senda93 skrev:
Bara så du vet så åker kolven upp och ner även om du har växel i och frikopplar. Spelar ingen roll om motorn är igång eller inte heller.
emilg95 skrev:munstycket sitter i kröken av röret om jag inte minns helt fel
Om du vill att moppen ska göra typ 60-70 ska du köra på metrakit thrower röret och ostrypt cdi och 12/53 då kommer den göra typ 75 med grymt botten drag men kan dock bli lite täta växlar
Jag kör thrower med 14/53 och strypt cdi med 75 munstycke och det går skit bra den axxar väldigt bra och har bra topp mätaren går förbi 80 en ganska bra bit men kan ha lite svårt att varva ut med 2 på på högre växlar men är bara att dreva ner ett kugg isf
Jag kör på 75 munstycke på org förgasaren och det funkar bra har dock inte kollat hur stiftet ser ut