Hej, Jagh ar en otrimmad Yamaha aerox 05 . och jag skulle vilja ha lite diskret trim till den (vi har en snut där jag bor som bara är på mopedister)
Jag undrar ifall jag skulle byta rem till en Stage6 - Drivrem (ProDrive), skulle mopeden få högre toppfart då ? eller finns det någon annan rem som gör så att mopeden går fortare
Sen vet jag en kille som bytte vikter på sin moped så att den gick fortare.
vilka vikter skulle ni rekommendera till en otrimmad aerox?
har även hört att man kan ta bort blindtarmen. men hur gör man efteråt letar men det bara vara ett hål där den satt? :p
vad finns det för andra strypningar som man kan ta bort ?
Mopeden går inte snabbare om du byter rem .
Och med vikterna är det ingen som kan säga att du ska just ha dem osv. Utan man får testa fram det . Du kan ta bort din variatoring och med bara det går en aerox 55-60
den går inte snabbare med en annan rem..
tar du bort blindtarmen så svetsar du dit en bricka och sen svetsar tillbaka tarmen igen så syns det inte.. vikterna kan du byta till lite lättare än vad du har orginal
snygg bakskärm, gustaviansk stil elle?
Oskar Hagstöm "Det är skit konstigt med mig, antingen får jag INGET eller så får jag något"
gullarberg skrev:Hej, Jagh ar en otrimmad Yamaha aerox 05 . och jag skulle vilja ha lite diskret trim till den (vi har en snut där jag bor som bara är på mopedister)
Jag undrar ifall jag skulle byta rem till en Stage6 - Drivrem (ProDrive), skulle mopeden få högre toppfart då ? eller finns det någon annan rem som gör så att mopeden går fortare
Sen vet jag en kille som bytte vikter på sin moped så att den gick fortare.
vilka vikter skulle ni rekommendera till en otrimmad aerox?
har även hört att man kan ta bort blindtarmen. men hur gör man efteråt letar men det bara vara ett hål där den satt? :p
vad finns det för andra strypningar som man kan ta bort ?
Att byta rem och tro att moppen ska gå fortare av det är bara att kasta pengarna i sjön. När du bytar V-vikterna gör du inte detta för att moppen ska gå fortare utan för att förbättra accet. Många mopedtillverkare har satt på alldeles för tunga variatorvikter i original för att hålla nere bränsleförbrukningen och du kan byta dina originalvikter till ett gram mindre. På många originalförgasare har för små huvudmunstycke i original och kan bytas mot 1-3 storlekar större och därmed får du betydligt friskare gång och till och med kanske tjänar några km fortare samt bättre acc på det.
Kymco super 9 AC
70 cc Airsal sport
originalrör urpluggad
Lättare v-vikter