koppla lkoss vajern från hastighetsmätaresns hål. starta sen moppen och kör lite, om vajern inte snurrar så är den antingen av eller så är vinkelväxeln pajj.
Pensionerad från mopeder, numer är det skoter som gäller
Rieju mrx pro Hej nu va de så här att jag var ute o körde me min moppe då den abra dog precis som o attd en skulle ha fått soppa torsk så ja vred på reserven o kickade men den gick itne igång... så ja rullade ner för en backa o rullstartade den o de funka men sen så dog den på tomgången direkt så ja rulla hem den, så den går men den e svag o måste rullstartas.
jag har rengjort förgasaren kollat gnistan så den får bensin o gnista sen ahr ja gjort en komp kollning på han o den har gått ner 2kg
så ja provade o slå i en tesked me olja i cylindern o de blev inte mkt bättre av de heller o ja kan inte se att det är någon packning som är trasig o de kommer inte ur lyft eller nått sånt så den verkar ju vara tät?
sen har ar ja även kollat membranet o de var helt okej. moppen är även ur pluggad
Lumel skrev:Rieju mrx pro Hej nu va de så här att jag var ute o körde me min moppe då den abra dog precis som o attd en skulle ha fått soppa torsk så ja vred på reserven o kickade men den gick itne igång... så ja rullade ner för en backa o rullstartade den o de funka men sen så dog den på tomgången direkt så ja rulla hem den, så den går men den e svag o måste rullstartas.
jag har rengjort förgasaren kollat gnistan så den får bensin o gnista sen ahr ja gjort en komp kollning på han o den har gått ner 2kg
så ja provade o slå i en tesked me olja i cylindern o de blev inte mkt bättre av de heller o ja kan inte se att det är någon packning som är trasig o de kommer inte ur lyft eller nått sånt så den verkar ju vara tät?
sen har ar ja även kollat membranet o de var helt okej. moppen är även ur pluggad
förmodligen har kolvringen/ringarna rykt och då tappar den kompa, men det kan också vara packningar osv osv, men mest troligt kolvringarna! :/
Min Rieju Drac RR 04 gickd också mer än vad den borde göra... visade 75km/t på raksträcka, fast det är en glädjemätare som visar 5 km/t extra, Riejun var helt original faktiskt, men ändå gjorde den 70km/h... Fast nu gör den ju 90km/h med effektrör och större munstycke
SickRazer skrev:Min Rieju Drac RR 04 gickd också mer än vad den borde göra... visade 75km/t på raksträcka, fast det är en glädjemätare som visar 5 km/t extra, Riejun var helt original faktiskt, men ändå gjorde den 70km/h... Fast nu gör den ju 90km/h med effektrör och större munstycke
SickRazer skrev:Min Rieju Drac RR 04 gickd också mer än vad den borde göra... visade 75km/t på raksträcka, fast det är en glädjemätare som visar 5 km/t extra, Riejun var helt original faktiskt, men ändå gjorde den 70km/h... Fast nu gör den ju 90km/h med effektrör och större munstycke
ingen original gör 70.
... inte ens Rieju
hahah, nej inte ens med dekaltrim och snabbgas heller :O:|
Har ett Yasuni R2 rör på RRX:an nu tillsammans med en uppborrad luftburk (enligt guiden här på TSR). Undrar då om jag skulle kunna tjäna lite effekt på att montera sportluftfilter och en 17,5 förgasare?
Skulle det vara värt pengarna/den ökade bensinförbrukningen?
TheSameOne skrev:Har ett Yasuni R2 rör på RRX:an nu tillsammans med en uppborrad luftburk (enligt guiden här på TSR). Undrar då om jag skulle kunna tjäna lite effekt på att montera sportluftfilter och en 17,5 förgasare?
Skulle det vara värt pengarna/den ökade bensinförbrukningen?
Skillnaden med sportluftfilter blir inte nödvändig till den "setupen".
Den kan bli piggare med 17,5mm. Den kommer ju dra mer soppa.
Upp till dig, om det är värt att lägga ut 1000+ för den knappa skillnaden. Leta lite bland guiderna här på sidan och kolla om du hittar skillnaden.