ciao startar inte

Här snackas det om alla fordon som inte har med mopeder att göra. Snacka om MC, Motocross, Minisar, Bilar, Traktorer etc HÄR
ciao meckaren
Extra Varnad

ciao startar inte

Inlägg av ciao meckaren »

min ciao startar inte säg massa saker det så kollar jag det snälla
Senast redigerad av ciao meckaren den 9 juli 2010, 13:10, redigerad totalt 1 gånger.
fax110
Gasres

Re: ciao startar inte

Inlägg av fax110 »

ciao meckaren skrev:tja har en ciao som jag har köpt för ca:2veckor den fungerade det enda var att kopplingen,rem och remskivan var körda så jag och min pappa beställde nytt och satte på det idag och sen när jag skulle springa igång den så gick det inte den brummar men det vill liksom inte igång.

Jag har tatt av förgasaren igår för jag vill se hur den såg ut. den är bra men nu så vill den inte igån jag vet inte vad det kan va. SNÄLLa hjälp mig vad kan felet vara :(
är ni säker så att ni har fått ihop slung kopplingen rätt ? och kolla så att inte pys ventilen eller vad den heter läcker
ciao meckaren
Extra Varnad

vad ser jag att det läcker där vid cylender eller topplocket där den går in eller?
fax110
Gasres

Inlägg av fax110 »

ciao meckaren skrev:vad ser jag att det läcker där vid cylender eller topplocket där den går in eller?
det sitter ju en sån där grej med vajer fram på topplocket troligtvis prova ställ upp ciaonen på nånting stabilt samtidigt som du trampar och någon lyssnar om det pyser, den läckte i allafall på en kompis peugeot trampmoppe
ciao meckaren
Extra Varnad

min ciao startar inte vad kan det vara säg en massa saker så kollar jag det snälla
michaelzwe
Varnad

Inlägg av michaelzwe »

ciao meckaren skrev:min ciao startar inte vad kan det vara säg en massa saker så kollar jag det snälla
har den gnista? / kommer de bensin till cylindern?
Användarens profilbild
aaaaaku
Elmoped

Inlägg av aaaaaku »

Jag har skumt nog samma fel, dvs att den icke startar :(

Jag har bytt block till Poliniblock, bytt till en 15mm förgasare som är strypt till 12mm, något trimrör som följde med och nyare cylinder och kolv, den startar på fullgas och går ojämnt då men efter halvgas och neråt så dör den..

Ska testa med ett 46mm munstycke, satt 39 orginal och det borrade jag upp till 60 och inget av dom fungerade speciellt bra.

Det är tätt i vevhuset och cylinder och kolv ser bra ut, jag har testat att vända på kolven och innan så startade inte moppen alls!

Vad ska jag göra för att felsöka efter munstyckesbytet?
Jag är van med förgasare som har tomgångsmunstycke osv så jag blir tokig på detta!
ciao meckaren
Extra Varnad

men skaffa en egen tråd kanske :? :evil:
ciao meckaren
Extra Varnad

asså ner jag ska springa igång den så brumar den bara jag tror att den inte får någon gnista men jag tror att det kommer bensin hela förgasaren har bensin men det kan inte vara nått el fel för när man springer så brumar den bara inget mer jag vet inte vad det är vet ni det? :?:
Användarens profilbild
Tuta
King of the street

Inlägg av Tuta »

Victorh: varför suger inte mina brudar...
Tuta: har du frågat?
Victorh: nee men dom skall göra det ;)
Victorh: eller skall man fråga? :)
jonssson13: nejnej, blir pinsamt om dom säger nej då(
Victorh: tillräcklit pinsamt renn då den är så liten ;)

Bild
Det är jag som är Tuta ;)
ciao meckaren
Extra Varnad

tack för tråden men jag förstod inte mycket jag tror att det är tändstiftet som inte fungerar men jdet stor att jag skulle köra startmotorn hela tiden ett tag och om tändstiftet var tårt fortfarande så är det att bensin inte kommer fram då kan det vara förgasaren det är fel på för den vill inte starta för när jag ska springa igång den så brumar den bara den tänder liksom inte åch startar den bara går när man springer med den snälla ni som vet felet svara på min fråga snälla
fax110
Gasres

Inlägg av fax110 »

ciao meckaren skrev:tack för tråden men jag förstod inte mycket jag tror att det är tändstiftet som inte fungerar men jdet stor att jag skulle köra startmotorn hela tiden ett tag och om tändstiftet var tårt fortfarande så är det att bensin inte kommer fram då kan det vara förgasaren det är fel på för den vill inte starta för när jag ska springa igång den så brumar den bara den tänder liksom inte åch startar den bara går när man springer med den snälla ni som vet felet svara på min fråga snälla
för att kolla tändstiftet så skruvar du lös det och hänger fast det i tändhatten sen tejpar du den mot ramen så att du ser den och puttar som du aldrig gjort för kommer det gnista är det ok.
ciao meckaren
Extra Varnad

okej tack det ska jag göra men ska jag låta tändhatten sitta i tändstiftet och sen tejpa tändstiftet på ramen :?:
Skriv svar