är ni säker så att ni har fått ihop slung kopplingen rätt ? och kolla så att inte pys ventilen eller vad den heter läckerciao meckaren skrev:tja har en ciao som jag har köpt för ca:2veckor den fungerade det enda var att kopplingen,rem och remskivan var körda så jag och min pappa beställde nytt och satte på det idag och sen när jag skulle springa igång den så gick det inte den brummar men det vill liksom inte igång.
Jag har tatt av förgasaren igår för jag vill se hur den såg ut. den är bra men nu så vill den inte igån jag vet inte vad det kan va. SNÄLLa hjälp mig vad kan felet vara :(
det sitter ju en sån där grej med vajer fram på topplocket troligtvis prova ställ upp ciaonen på nånting stabilt samtidigt som du trampar och någon lyssnar om det pyser, den läckte i allafall på en kompis peugeot trampmoppeciao meckaren skrev:vad ser jag att det läcker där vid cylender eller topplocket där den går in eller?
har den gnista? / kommer de bensin till cylindern?ciao meckaren skrev:min ciao startar inte vad kan det vara säg en massa saker så kollar jag det snälla
för att kolla tändstiftet så skruvar du lös det och hänger fast det i tändhatten sen tejpar du den mot ramen så att du ser den och puttar som du aldrig gjort för kommer det gnista är det ok.ciao meckaren skrev:tack för tråden men jag förstod inte mycket jag tror att det är tändstiftet som inte fungerar men jdet stor att jag skulle köra startmotorn hela tiden ett tag och om tändstiftet var tårt fortfarande så är det att bensin inte kommer fram då kan det vara förgasaren det är fel på för den vill inte starta för när jag ska springa igång den så brumar den bara den tänder liksom inte åch startar den bara går när man springer med den snälla ni som vet felet svara på min fråga snälla