Säga till polisen om man blir stoppad för trim?

Här samlar vi alla arkiverade trådar fram till april 2011.
peugeotxps
Avstängd

Säga till polisen om man blir stoppad för trim?

Inlägg av peugeotxps »

Någon som vet något bra man kan säga till polisen om man blir stoppad för dragen plugg & blackbox??? och de märker blackboxen?? att man kör lagligt med blackboxen På, då man kör på landsväg och Avstängd då jag kör med den på crossbana? det är en väldigt crossliknande moped med enduro däck så att den repliken tycker jag själv låter ganska bra ;) Någon som kan nått annat man kan säga för att slippa böter eller få mindre böter :P?
-Johan-
Elmoped

Inlägg av -Johan- »

lycka till med det, åtminstone här i finland får man inte ens ha en trimmad moped inregistrerad, så det lär inte lyckas, om man ska trimma, så trimma så du slipper undan
Användarens profilbild
willemedDERBIN
King of the street

Inlägg av willemedDERBIN »

även om du säger att du kör på crossbanan så har du ju fortfarande trimmat den
får man icke göra :/
Derbi Senda: Derbi racing development -03!!!

det är roligt att läsa när ni kommer med era ider ....samt roligare att se den rätta lösningen framför sig ^^
Användarens profilbild
XpsRider
Elmoped

Inlägg av XpsRider »

-Johan- skrev:lycka till med det, åtminstone här i finland får man inte ens ha en trimmad moped inregistrerad, så det lär inte lyckas, om man ska trimma, så trimma så du slipper undan
Sant som han säger . Trimma och sen beror det på var du kör på landsbygden ta små skogsvägar och i stan är lär du bli fast ändå fast du kör undan. :wink:
Bild
Användarens profilbild
Tuta
King of the street

Inlägg av Tuta »

Om du blir stoppad är det lika bra att va trevlig och ärlig, kanske du kommer undan med en varning ;)

Annars kan du ju gasa också :)
Victorh: varför suger inte mina brudar...
Tuta: har du frågat?
Victorh: nee men dom skall göra det ;)
Victorh: eller skall man fråga? :)
jonssson13: nejnej, blir pinsamt om dom säger nej då(
Victorh: tillräcklit pinsamt renn då den är så liten ;)

Bild
Det är jag som är Tuta ;)
Användarens profilbild
TK_DRAC
Gasres

Inlägg av TK_DRAC »

du köpte den så och du vet inte ens vart motorn sitter ;)
peugeotxps
Avstängd

Inlägg av peugeotxps »

jo precis, vet inte vart motorn sitter :P. Det är klart att man inte kommer undan helt om man säger att man kör lagligt på vägarna med blackboxen på och på crossbana kör man med den av, men det kan säkert dämpa bötern, eller så kör jag med ''vadå?? vad är det där? jag har inte fixat med motorn sen jag köpte den '' och skyller på förra ägaren och att jag är okunnig xD.
Användarens profilbild
willemedDERBIN
King of the street

Inlägg av willemedDERBIN »

trodde aldrig jag skulle höra detta från min mamma men hon sade:
om snuten stoppar dig ! spela bara dum men var ärlig !!!
FRÅN MIN EGNA MORSA!!!
Derbi Senda: Derbi racing development -03!!!

det är roligt att läsa när ni kommer med era ider ....samt roligare att se den rätta lösningen framför sig ^^
oscar_nord
Elmoped

:)

Inlägg av oscar_nord »

Tjena!

Jag tycker att snuten borde gå på att man inte vet vad blackbox är och att man är okunnig den förra ägaren har ''lurat'' en
Att åka kinagrejor är som att knulla sin killkompis i röven det är säkert skönt men man gör det inte =)
runners
King of the street

Re: Säga till polisen om man blir stoppad för trim?

Inlägg av runners »

peugeotxps skrev:Någon som vet något bra man kan säga till polisen om man blir stoppad för dragen plugg & blackbox??? och de märker blackboxen?? att man kör lagligt med blackboxen På, då man kör på landsväg och Avstängd då jag kör med den på crossbana? det är en väldigt crossliknande moped med enduro däck så att den repliken tycker jag själv låter ganska bra ;) Någon som kan nått annat man kan säga för att slippa böter eller få mindre böter :P?
Det finns inte egentligen något man kan göra om man blir tagen med trim på moppen.
Man ska veta att om en polisman inte rapporterar din trimmade moped begår denna polis ett tjänstefel. Därför är det få poliser som låter dig godtyckligt släppas när du stoppas och dina förklaringar för polisen har därför föga värde. Därför kan du vara säker på att polisen tar din moped med sig när de misstänker att den är trimmad. En anledning till detta är att om polisen släpper dig med en tillsägelse och du sedan ändå kör i väg på moppen och det sker en olycka, kan polisen som stoppat dig tidigare råka illa ut om detta kommer fram att du blivit stoppad och de trots att de kände till ditt trim släppte i väg dig.

Men det är mycket sällan du blir stoppad när du kommer i laglig hastighet på mopeden och blir du det så misstänker de oftast inte att moppen är trimmad. Men det finns detaljer som kan få de misstänksamma ändå, t ex dekaler på moppen av olika trimtillverkare osv. Vad jag vet så misstänker polisen på minsta sätt att moppen är trimmad kommer de inte ge sig för än saken är grundligt utredd. Det finns inga blackboxar i världen som kan rädda dig om polisen först ser dig komma i hög hastighet och när de sedan provar din moped går den bara i laglig hastighet.

Det finns bara två sätt att undvika situationen:

Antingen kör man bara fort där man vet till hundra procent att det inte finns risk att åka fast. Eller kör man med allt trim som finns i världen, av med reg-plåten och när polisen dyker upp, fly som fan och hoppas på att du kommer undan. :wink:
Kymco super 9 AC

70 cc Airsal sport
originalrör urpluggad
Lättare v-vikter

Ingen racer men lagom effekt för stadens gator.
Pontooz
Svårstartad skrothög

Inlägg av Pontooz »

Eller så kör man på den Pontoozliga faktorn, var ärlig och trevlig så kanske polisen generellt börja prioritera andra brott istället för att jaga massa moppefuckon som leker tuffa och utsätter risk för andra i trafiken.
-Johan-
Elmoped

Inlägg av -Johan- »

snutarna kan ju nog vara ganska hyggliga också, jag blev jagad ett par gånger i byn, och det finns ingen som har en moped som låter eller ser ut som min, så den är lätt att känna igen, sen då ja krockade med en pv och snuten kom till platsen så klarade sig båda undan böter, pv:n hade 60 med flikventil, luhao, och drevat, jag hade ostypt orig rör och drevat, så de kunde ha fått ganska mycket pengar på böter där, men de lät ju oss vara, bara för att båda ärkände vad vi hade på
Användarens profilbild
Jonteeee
Elmoped

Inlägg av Jonteeee »

på tal omdedär med att ha tex att man har dekaler som tex Malossi osv,har ju lite såna dekaler på flickvännens Rieju rrx.så stoppade dom mig när jag skjutsa henne..den är 100% orginal så ena polisen gick säkert 10 varv runt moppen och leta fel (trim) på den.men kom därifrån utan böter fast framlampan lyser lila,nummerplåten inflyttad och att jag skjutsa.och då gnällde dom över alla dom sakerna men ändå inga böter.men sen spela jag duktigt dum också som tex att jag trodde jag fick skjutsa henne när hon är under 15 (hon är 14)
Användarens profilbild
klurrs_derbi_drd_racing
Farsans gamla zündapp

Inlägg av klurrs_derbi_drd_racing »

varför skulle dom stoppa dig om du kör lagligt med en moppe som ser original ut?

(Förutsatt att du bara kör med dragen plugg)
Derbi Drd Racing<3

kolla galleri (:
ljukang
Elmoped

Inlägg av ljukang »

asså poliser e inte så smarta som ni tror dom e xD Dom ser inte ens skillnaden på ett trimmrör och vanliga :S Jag blev stoppad en gång på min drac och jag hade tk på den fast den lät som faaan och dom sa inget ;S
Användarens profilbild
sammyboi
Elmoped

Inlägg av sammyboi »

polaren min åkte med sin Jog på kvällen utan ljus, och moppen var långt ifrån orginal(låter som fan oxå) han blev stoppad av snuten å dom klaga på att hans blinkers inte fungerade lr ngt, sen fick han åka vidare :lol:

säg till polisen: "jag bjuder på kaffe och munkar"
Fikon
Elmoped

Inlägg av Fikon »

Här där jag bor finns det ingen risk att bli tagen av snuten. Alla kör trimmat, kommer snuten tar du snabbt in på en lite cykelväg eller vad som helst.
Reggan plockar man bort såklart ^^
Användarens profilbild
bensinskalle
En av oss!

Inlägg av bensinskalle »

felpost, låser + varning
Live slow - Die whenever
Drive fast - Live forever
Låst