Har en Aerox 09, nyligen dragit variatorringen och bytt vikter till 4.3g..
Idag skulle jag sätta på Stage6 Pro Replica röret och borrade bort strypningen i röret och satte på det, den accade segt som i helvete och kom bara upp i 35km/h.. Min kompis pappa ska svetsa tillbaka strypningen imorgon eller på fredag, kommer det lösa problemet eller vad ska jag göra?
lacksomfaen skrev:Har en Aerox 09, nyligen dragit variatorringen och bytt vikter till 4.3g..
Idag skulle jag sätta på Stage6 Pro Replica röret och borrade bort strypningen i röret och satte på det, den accade segt som i helvete och kom bara upp i 35km/h.. Min kompis pappa ska svetsa tillbaka strypningen imorgon eller på fredag, kommer det lösa problemet eller vad ska jag göra?
lacksomfaen skrev:Hur byter jag munstycke?
Och vad för storlek ska jag ha?
Vart sitter det till att börja med?
hahaha oj oj!.
munstycket sitter i förgasaren i flotören!
plocka av "koppen" under förgasaren och byt munstycket i mitten (det stora)
byt upp dej 10-15 storlekar större än org! köp en munstycke sats och testa dej fram!
Jaha
Märke och storlek på Aerox? 5 eller 6 mm?
Och Cykelkraft verkar inte ha något paket, och det är den butik som ligger närmast så får väl köpa några lösa :O
ml65 skrev:ja . Du har 6mm munstycken skulle jag tro .. Vilken årsmodell ? en polare har en 07a och han kör med 72 munstycke och proreplika o den går ok
lacksomfaen skrev:Är du säker? I manualen så stor det nånting i stilen med "Förgasare: blanka del'orto".. Nu är jag osäker
det är inte värre än att du tar av flotörkoppen och kollar annars...
Sant, men är på landet nu och idag köpte lag 2 stycken dellorto 6mm så skulle vara bra om nån kan kolla upp vad det är för förgasare det är jag har samt vad för munstycken jag ska köpa
puttrish skrev:Står på yamaha centers hemsida att det är gurtner.
Ok, tack
Får åka och köpa nya idag då, tror ni man kan byta dom ifall man har kvitto och skruvarna är oanvända? Gick ju ändå på 50kr, nästan en tank
Och jag kör nog på 72, 76, 80 nu
Ok så det är Gurtner, 5 eller 6 mm?
Stort tack till alla som svarat i tråden, uppskattar hjälpen!
Och btw, funkar det verklgen inte med dollorto munstycke?
erkan94 skrev:Gurtners munstycken finns bara i en storlek så de som han har passar
tror han menade vilka storlekar (typ 68/72/78 bla bla bla) ska kolla dem ligger hos min pappa min bror köpte dom till sin rox för han trodde det var gurtner förgasare men det va dellorto på den så dom är helt oanvända
erkan94 skrev:Gurtners munstycken finns bara i en storlek så de som han har passar
tror han menade vilka storlekar (typ 68/72/78 bla bla bla) ska kolla dem ligger hos min pappa min bror köpte dom till sin rox för han trodde det var gurtner förgasare men det va dellorto på den så dom är helt oanvända
Yes
Jag köpte nyss en 72a för det var det enda dom hade, men har du några storlekar över det så kommer jag köpa det om det inte funkar bra nu