har en amica a50 (mopedbil med typhoon motor TROR jag) har gått bra men så en dag när jag körde så bara började den att gå dåligt den blöddrar, varvar inte ur, har ingen tomgång ch går i 3km/t. efter ett tag när jag skulle pröva den, gick den dåligt sen gick den bra sen dåligt och så håller det på hela tiden. vad kan det vara för fel?
fredde skrev:har en amica a50 (mopedbil med typhoon motor TROR jag) har gått bra men så en dag när jag körde så bara började den att gå dåligt den blöddrar, varvar inte ur, har ingen tomgång ch går i 3km/t. efter ett tag när jag skulle pröva den, gick den dåligt sen gick den bra sen dåligt och så håller det på hela tiden. vad kan det vara för fel?
fredde skrev:men det kan uppstå när den är kall (precis startad)
har den nypt har den nypt, då räcker det inte bara med att den ska bli kall, byta kolv och oftast cylinder med! ta av cylinder eller topplocket och kolla hur det ser ut!
ja den är luft kyld. det var en varm dag så jag trode också att den värme nöp, men när den gick bra ibland så trode jag att det var något annat.... men jag ska kolla hur cylindern och kolven ser ut.
fredde skrev:ja den är luft kyld. det var en varm dag så jag trode också att den värme nöp, men när den gick bra ibland så trode jag att det var något annat.... men jag ska kolla hur cylindern och kolven ser ut.
då kan det även vara tex cylinderfotspackningen! ta och byt packningar vid cylindern och kolla hur kolv och cylinder ser ut
Har plockat bort cylindern och det såg bra ut. Men det var mycket olja/bensin i den, var även en sot beleggning uppe på kolven jag gjorde rent för ca 2 veckor sen och nu var det minst 1mm sot. Verkar som om den inte bränner ur helt kanske något tändnings fel.... Någon som vet något?
fredde skrev:Har plockat bort cylindern och det såg bra ut. Men det var mycket olja/bensin i den, var även en sot beleggning uppe på kolven jag gjorde rent för ca 2 veckor sen och nu var det minst 1mm sot. Verkar som om den inte bränner ur helt kanske något tändnings fel.... Någon som vet något?
byt packningar också!
byt tändstift och kolla även färgen på det gamla!
svart=för mkt, vitt= för litet, oboy= brunt perfekt