Ända sen ja köpte moppen så har den ba strulat, jag frågade en kille som också ägde en sådan och han bytte variatorvikterna åt mig o slängde in ett par 7,5G (va ja fick höra så är 6,5 original på min), han visade mig dem gamla vikterna som hade fått plana ytor på de runda så att säga.. den gick genast bättre efter det han gjort men de dröjde ba någon dag innan den börja strula igen, bara det att nu är problemet mkt värre än från första början..

Och nu till problemet: moppen går skitdåligt, den orkar inte upp för backar, den möar o dör o lever sitt egna liv..
Den startar alltid på första kicken, och axar bra när den stått över natten men enbart dem 5 första minutrarna och när man kommer till en uppförsbacke så låter de som att ´hela motorn varvar ner för att tillslut försättas i "friläge" på full gas (man kan då t.om rulla den baklänges utan att den ens försöker driva framåt fast motorn fortfarande är i gång men går på så låga varv att den knappt hörs eller jobbar..)
har även upplevt att den ofta på raksträckor börjar skitslött dem första 20km/h för att sedan varva över istället upp till 50km/h för att efter de tappa effekt helt och dö .
uppenbarligen är det inte motorn det är fel på då moppen alltid startar, så jag sj misstänker variator, tryckfjäder, koppling.. ja nånting enkelt innanför kåpan längst ned vid kicken..
men tyvärr så är jag dålig på allt som har med scootrar att göra så jag skulle bli överlycklig om någon kan ge mig en hjälpande hand..
moppen är tagen i bruk första gången -05 och hade då jag köpte den 13 Juni 2101 endast gått 345mil, vilket betyder att den måste ha stått still mkt, det kan inte vara så att något blivit dåligt pga det kanske?
och en sista grej om någon vet, är Derbi Predator en bra moppe, jag menar är det värt att lägga pengar på och reparera dessa fel eller ska jag sälja av den o satsa på nåt bättre?
Enormt tacksam för alla svar