Ja som jag skrev i rubriken har problem med min drac, ett nytt tändstift håller i max 1 timme sen börjar den misstända och böa. Har testat med BR8ES och BR9ES. Vad kan felet vara? När man precis satt i tändstiftet går han som en pärla bluddrar inte ele nånting.
Setup :
Borrad luftburk
Dragen plugg
Munstycke 65
Tagit bort nån plastgrej i membranet.
Drac94 skrev:Ja som jag skrev i rubriken har problem med min drac, ett nytt tändstift håller i max 1 timme sen börjar den misstända och böa. Har testat med BR8ES och BR9ES. Vad kan felet vara? När man precis satt i tändstiftet går han som en pärla bluddrar inte ele nånting.
Setup :
Borrad luftburk
Dragen plugg
Munstycke 65
Tagit bort nån plastgrej i membranet.
Har ju kört med 9stiftet och det höll i 1timme ungefär (låg mkt på fullgas). 8stiftet som är på bilderna funkade i 2dagar ungefär tror jag. Den går ju fortfarande jätte bra framåt men den tvivlar på 6an och på tomgången går den inte att varva ur. Hur menar du kolla över kylningen?
Den där plastbiten ska jag sätta tebaks den? kanske förstör jag vet int
Drac94 skrev:Har ju kört med 9stiftet och det höll i 1timme ungefär (låg mkt på fullgas). 8stiftet som är på bilderna funkade i 2dagar ungefär tror jag. Den går ju fortfarande jätte bra framåt men den tvivlar på 6an och på tomgången går den inte att varva ur. Hur menar du kolla över kylningen?
Den där plastbiten ska jag sätta tebaks den? kanske förstör jag vet int
nej fan, den dära pluggen ska inte göra nån skillnad på det! men gör så hära, åk en bit på fullgas och sedan stanna och känna ganska nära röret, strålar det riktigt mycket värme? eller bara vanligt varmt? känns den klen på låga varv och har inte mycket ork? kolla sedan stiftet när du åkt en bit på full gas? vilken färg?
Ska testa och känna imon vid röret/kylningen. Den är inte klen utan har ett jekla tryck. Japp ska ut o dra full rulle och sedan kolla stiftet. Så gjorde jag med 8stiftet fick dock vänta typ en timme pga att det var så himla varmt där.
Kanske jag som inbillar mig men efter 30minuters körning så får jag typ en liten lukt av bränd motor.
Drac94 skrev:Ska testa och känna imon vid röret/kylningen. Den är inte klen utan har ett jekla tryck. Japp ska ut o dra full rulle och sedan kolla stiftet. Så gjorde jag med 8stiftet fick dock vänta typ en timme pga att det var så himla varmt där.
kolla vatten i kylaren
att kylaren blir riktigt varm också! ( kolla vattnet innan!!)
kolla bara så kylaren är full med vattnet. (ps lite off topic men blanda gärna 50/50 om du inte visste det )
så kolla allt det och skriv sen!
mm ska ut o kolla kylaren o sånt imon, okej då vet jag de är farsan som har blandat så jag vet inte vad det är för blandning just nu. Japp kmr med en update imon.
kolla bara så kylaren är full med vattnet. (ps lite off topic men blanda gärna 50/50 om du inte visste det )
så kolla allt det och skriv sen!
mm ska ut o kolla kylaren o sånt imon, okej då vet jag de är farsan som har blandat så jag vet inte vad det är för blandning just nu. Japp kmr med en update imon.
inte för att det spelar nåon större roll hur den blandningen är, men man brukar köra det så du vet
inte för att det spelar nåon större roll hur den blandningen är, men man brukar köra det så du vet
Tackar Kom på en liten sak just nu. Innan när jag körde pluggat så i nedförsbackar så betede den sig likadant att den började böa och motorn liksom dog sen kom den igen(gasen försvann) Då hade jag ett B8ES i.
ah, om avgasröret blir lite väl varmt än vanligt så betyder det på för svag blandning, om förbrännigstempen är för hög beror också på för snål blandning! sen kan det vara SJUKT svårt att känna, men byt upp dej och kolla sen
Okej var ute och satte på 70 munstycke den gick ut helt på tomgång, så jag körde ut på raksträckan fram och tebaks sen när jag kommer tebaks så gick den inte bra på tomgång Kändes som motorn dog när jag släppte gasen.
Drac94 skrev:Okej var ute och satte på 70 munstycke den gick ut helt på tomgång, så jag körde ut på raksträckan fram och tebaks sen när jag kommer tebaks så gick den inte bra på tomgång Kändes som motorn dog när jag släppte gasen.
Okej nu har jag satt i 67 munstycke. Och det första jag märkte var att den misstände/lät lustigt på tomgången. Jag drog iväg och den flög fram(gick undan). Och när jag stannat efter någon kilometer så märkte jag att den kunde varva ut helt på tomgången. Ska snart ut och ta kort på stiftet.
Imoron ska jag ut o köra en stund för att se hur den går.
beckvall skrev:men ta och bestycka upp den!? sätt i 80 minst. jga har 110 med pluggat rör på min Derbi.
av nån anledning så brukar det vara så på de äldre dracarna att dom ska ligga runt 60-70 i munstycke, konstigt som det låter! funnits trådar om detta förr..
Testa ett tändstift med värmeskalan 7 eftersom du verkar inte ha gjort så mycket med moppen och 7an brukar vara original.
8stift och 9stift ska vara bra till urpluggat. 8stift är original på min.
men ta och bestycka upp den!? sätt i 80 minst. jga har 110 med pluggat rör på min Derbi.
Det är den gamla drac förgasaren vi snackar om. Man ska typ göra tvärtom och gå ner istället annars så går den piss. Lustig förgasare.
av nån anledning så brukar det vara så på de äldre dracarna att dom ska ligga runt 60-70 i munstycke, konstigt som det låter! funnits trådar om detta förr..