jo som rubriken lyder så behöver jag råd om vad jag ska göra. just nu har jag en keeway med yasuni r,17.5mm förgasare, narakuru koppling, sportluftfilter orginal cylinder osv.. men jag vill ha mer fart så jag undrar om jag ska skaffa stage6 sport pro 70cc men jag vet inte om det blir värt det för jag är 16 just nu (fyller i februari) så snart är ju moppe tiden slut så är det värt att köpa 70cc eller inte?? jag blir ju snart 18 och då blir det bil.
Nej det kommer inte dra så otroligt mycket mer soppa
Jag tycker du ska göra det om du fortfarande tycker det är kul att köra moppe det blir sjukt mycket roligare med 70cc och sen kan du ju sälja trimmet vid sidan när du säljer den så förlorar du inte pengar på köpet
rätt dumt av dej å ha 17.5 mm förgasare och sportluftfilter när du har 50cc ORIGINAL också -.- drar bara mer bensin typ fast moppen blir lite starkare vill du nå maximal effect så skaffa 70. Ja.. du borde skaffa det !! Och en grej till om du ska byta cylinder se till så du har 12mm vev annars måste du byta det också och bara vev kostar ca 1.5 billigast :>
ljukang skrev:rätt dumt av dej å ha 17.5 mm förgasare och sportluftfilter när du har 50cc ORIGINAL också -.- drar bara mer bensin typ fast moppen blir lite starkare vill du nå maximal effect så skaffa 70. Ja.. du borde skaffa det !! Och en grej till om du ska byta cylinder se till så du har 12mm vev annars måste du byta det också och bara vev kostar ca 1.5 billigast :>
Tycker du att det inte rör sig tillräckligt bara avstrypt? Vill du ha den verkliga kraften? Då är det 70cc som gäller.
Men ta dig en tänkare först. Du är snart 16 och du kan ta mc-kort till lätt mc redan nu. Tiden går fort och snart får du övningsköra till bil och allt detta kan gå förlorat om börje batong kommer i vägen.
Kymco super 9 AC
70 cc Airsal sport
originalrör urpluggad
Lättare v-vikter