tjena va och köpte en fiddy ida när vi var där gick den igång i några sekunder och sen dog den. vi åkte till biltema så köpte jag ett luftfilter.
skruvar på den och försöker få igång den utan resultat. jag skruva ut tändstiftet och lät den stå lite och när jag försöker starta den igen såg gick den några varv sen tog den igen och så gick den igen sen dog den. och han som hade den innan har kört på den men de har också varit trög startat för han.
rajklo skrev:För litet munstycke kanske? testa med choken
har testa med choken men utan resultat och den har ju startat innan men de börja efter han hade plockat ner den för att lacka ramen och gjorde rent förgasaren
Kolla tändhatten för jag hade precis det här felet på min fiddy och meka som fa-an med förgasaren utan resultat senn bytte jag tändhatt och då funka den igen! så testa det!
kallete skrev:Kolla tändhatten för jag hade precis det här felet på min fiddy och meka som fa-an med förgasaren utan resultat senn bytte jag tändhatt och då funka den igen! så testa det!
okej ska testa de men va de för dej och att den tände till kanske någon gång sådär och gick nått varv och dog sen?
kallete skrev:Kolla tändhatten för jag hade precis det här felet på min fiddy och meka som fa-an med förgasaren utan resultat senn bytte jag tändhatt och då funka den igen! så testa det!
okej ska testa de men va de för dej och att den tände till kanske någon gång sådär och gick nått varv och dog sen?
Ja precis så va det:P
okej :D skriver resultaltet sen när jag har bytt tändhatten
kolla så de inte är färg imellan jord kabel och ram , ja och min kompis skulle köra idag men hans gick inte och de slog mig att skruva lös cdin och då såg ja att de var lackat där jorden satt så tog en mejsel och skrapade bort färgen sen gick den prima (Y)
(han hade nylackad ram)