Aerox problem på högre varv

Här samlar vi alla arkiverade trådar fram till april 2011.
Jonus93
Elmoped

Aerox problem på högre varv

Inlägg av Jonus93 »

Hej jag har en Aerox 04, stuntkittad osv......... sitter en 70 stage 6 sport har jag för mig, 17,5 mm förgasare, öppet luftfilter, sport variator på den och den gick hur bra som helst tills jag bytte till ett stage 6 pro rör, (röret har inga strypningar) jag har 110 i munstycke nu men är det för stort/ litet för när man kör kmr man bara upp i typ 35 ( den går inte att varva ur) tror den börjar blödra när man ger full gas alltså det är svårt att avgöra för den typ halvblödrar eller något i den stilen, skulle vara grymt tacksam om jag kunde få hjälp med det här och hitta vad som är felet....
Senast redigerad av Jonus93 den 2 juli 2010, 18:45, redigerad totalt 1 gånger.
florre
Elmoped

Inlägg av florre »

byt till större munstycke :)
proler
Svårstartad skrothög

luft

Inlägg av proler »

släng ett öga på luft skruven också
malaguti firefox F15

www.sjobomeeting.webb.se
Pontooz
Svårstartad skrothög

Inlägg av Pontooz »

Bööar den och "låser" sig vid ett varv typ 7k rpm? Isf är huvudmunstycket för litet.

Blöddrar gör den när den smattrar fort som fan, svårt att förklara men ditt tändstift blir blött/oljigt och svart.

Varvar den ur om du står på stödet och har hjulet i luften? Prova varva ur den och låta den varva ner till 6-7k rpm och sen gasar du fullt, tvekar den och bööar då så är det för litet munstycke garanterat
Jonus93
Elmoped

Inlägg av Jonus93 »

Alltså om man står helt stilla i typ 10 sek och små gasar är det ett jävla bra drag i väg men sen tar det typ stopp och den varvar inte över typ 4000 varv....ren chansning på varvning men den klarar inte av mer, låter iaf inte som att den varvar mer än det
    Jonus93
    Elmoped

Inlägg av Jonus93 »

Pontooz skrev:Bööar den och "låser" sig vid ett varv typ 7k rpm? Isf är huvudmunstycket för litet.

Blöddrar gör den när den smattrar fort som fan, svårt att förklara men ditt tändstift blir blött/oljigt och svart.

Varvar den ur om du står på stödet och har hjulet i luften? Prova varva ur den och låta den varva ner till 6-7k rpm och sen gasar du fullt, tvekar den och bööar då så är det för litet munstycke garanterat
    Då jag inte har central stöd kan jag inte göra det, men den varvar ur om man väntar ca 10 sek, men den orkar bara dra i typ 3 sek sen tar det stopp och den varvar ner till ett lägre varvtal, det varvtal som är vanligt för typ 35 km/h alltså mkt lågt varvtal
    Stolt
    Elmoped

Inlägg av Stolt »

Förgasar inställning antligen för den för lite soppa och för mycket luft eller tvärtom.
    Låst