idag när jag var ute och gled med moppen så hände det en sak , jag körde in på parkeringen till en skola sen var det några danskar som skulle spela fotboll här ( någon cup ) så dom sov i vår skola , så jag hade ögonen fast på dom så kom jag rullandes i 15-20 km/h och bom sa det , så hade jag kört in i en sån cykelbom xD inte mycket till skada men vättenkylsbehållaren sprack och det blev ett stort hål , hur mycket kan en sån kosta och var finns det ?:O
HAHA, Nej! inte om du ska ha ett orginalkåpset och inte nåt jävla tnt skit:P
1 kylarvinge (orginal) kostar 1560:- så ska du då byta båda så blir det 3120:- för bara 2 kylarvingar!
snygg bakskärm, gustaviansk stil elle?
Oskar Hagstöm "Det är skit konstigt med mig, antingen får jag INGET eller så får jag något"
HAHA, Nej! inte om du ska ha ett orginalkåpset och inte nåt jävla tnt skit:P
1 kylarvinge (orginal) kostar 1560:- så ska du då byta båda så blir det 3120:- för bara 2 kylarvingar!
Var fick ni det från?
Han ställer en fråga, håll er till topic
absolut bästa är 50/50, då får man högsta kok och lägsta fryspunkt. Men om det är nödvändigt tror jag inte du kan lika gärna köra 1 del glykol och 2 delar vatten på sommaren. Men jag rekommenderar 50/50 om du inte tänker byta före vintern.
Senast redigerad av rickee7 den 2 juli 2010, 23:09, redigerad totalt 1 gånger.
Förvänta dej inte att jag kommer skriva rätt eller läsligt!
rickee7 skrev:absolut bästa är 50/50, då får man högsta kok och lägsta fryspunkt. Men om det är nödvändigt tror jag inte du kan lika gärna köra 1 del glykol och 2 delar vatten på sommaren. Men jag rekommenderar 50/50 om du inte tänker byta före vintern.
För allra lägst fryspunkt är 60% glykol och 40% vatten som gäller!
rickee7 skrev:absolut bästa är 50/50, då får man högsta kok och lägsta fryspunkt. Men om det är nödvändigt tror jag inte du kan lika gärna köra 1 del glykol och 2 delar vatten på sommaren. Men jag rekommenderar 50/50 om du inte tänker byta före vintern.
För allra lägst fryspunkt är 60% glykol och 40% vatten som gäller!
Men i detta fall räcker det med 50/50.
Det är möjligt att du har rätt på en viss del, letade lite tvärt och hittade 2 olika glykoler i garaget, på rekommendationstabellerna stod det att 50/50 gav lägst fryspunk. Men jag säger absolut inte att du har fel, antingen tycker dom det är överkurs (klarar som sagt ca: 35 minus ) så dom inte skriver ut det eller så är det olika från glykol till glykol.
Förvänta dej inte att jag kommer skriva rätt eller läsligt!