Är du verkligen säker på att det kommer bensin in i cylindern??? Då ska den om inget annat antyda på att starta i allafall om stiftet ger gnista.
Prova med startgas.
Använd även startgasen till kolla om det läcker tjuvluft någonstans!
Kymco super 9 AC
70 cc Airsal sport
originalrör urpluggad
Lättare v-vikter
om du hade läst i tråden så hade du sett att det är riktigt bra..
ontopic: byt tändstift. den kan få gnista, ja men det är ingen garanti att den startar för om du har bytt vev då har du oljat in alla lager och sånt, om det kommer olja upp i tändstiftet kan hela ´tändstiftet bli fucked up.
gör som karlssoN säger, kolla även vevhus kompet, dvs ta av luftfiltret bakom förgasaren, håll fullgas och kicka, suger det mycket? om inte så har du ingen komp i vevhuset!
Den suger mycket , så det ni sejer är byta tändstift ? Riktigt lack är jag då den går runt och allt på elstart men vägrar starta nu .. Den gick som en pärla innan jag byte vev .
Prövade skruva i ett nytt stift i dag . händer ingenting , Soppa får den då det droppar ur avgas porten , Håller man för förgasaren så känner man att den suger där och hela handen blir blöt . Membran är hela . Cylinder är hel och så . Funderar nu på om det kan vara cylinderfotspakningen / elr membranpackningen ?
STIFTET ÄR EJ BLÖTT nu ? varför droppar det ur avgasporten men den startar inte ?
ml65 skrev:Prövade skruva i ett nytt stift i dag . händer ingenting , Soppa får den då det droppar ur avgas porten , Håller man för förgasaren så känner man att den suger där och hela handen blir blöt . Membran är hela . Cylinder är hel och så . Funderar nu på om det kan vara cylinderfotspakningen / elr membranpackningen ?
STIFTET ÄR EJ BLÖTT nu ? varför droppar det ur avgasporten men den startar inte ?
japp det kan vara nått av dem, kolla packningen vid membranet du och kolla även så reedsen inte glappar som satan heller
cylinderfotspackningen kan du vänta med tills du kollat d iaf.