Hej, min 50cc cylinder skar förut och jag har bestämt mig för att köpa en ny, jag har kollat lite på ts och såg den billigaste om var från TNT, är de bara skit eller duger den som orginal cylinder?
tipsa gärna om andra hållbara 50cc cylindrar
det beror
men en sport cylinder så kan du presse mer än en orginal cylinder
men du kmr nog inte känna ngn stor skillnad om du byter det är igentligen det ändå
Derbi Senda: Derbi racing development -03!!!
det är roligt att läsa när ni kommer med era ider ....samt roligare att se den rätta lösningen framför sig ^^
willemedDERBIN skrev:men köp en 50cc sport dådå
det är igentligen "lagligt" att köpa en sport cylinder för du ändrar inte kubiken så köp Mks 50 cc
det är inte alls lagligt för portarna i cylindern är annorlunda och större än original, dessutom får man inte ändra något på en eu-moped då den är helfordons godkännd
willemedDERBIN skrev:det boror på vilken cylinder man köper också
men ändå så kan du inte få en moppe göra 60 med bara sport cyller
så det ska la vara lungt
men 50cc sport räknas ändå som trim, och det ger effekt och är därför olagligt, och jo man kan få upp en sport cylinder i 60 +
köp en 50cc sportcylinder. sålänge du kör otrimmat annars så märker du ingen skillnad. kanske någon ynka km/h snabbare.
vad du än gör, så köp INTE TNT eller Stylepro cylindrar. kvaliteten är sämst. vet en kille på detta forum som fick 3st tnt "original" cylindrar till att skära på samma moped utan att göra något fel.
Pensionerad från mopeder, numer är det skoter som gäller