Tjena, har tänkt fixa min systers moped som blev stulen. alltså man kan starta den sen går den ca 2 meter sen stängs den av igen. så kan man fortsätta så kan de vara glappt i tändningen
Riejudracss skrev:Tjena, har tänkt fixa min systers moped som blev stulen. alltså man kan starta den sen går den ca 2 meter sen stängs den av igen. så kan man fortsätta så kan de vara glappt i tändningen
kolla flotören och gör rent förgasaren, kolla även så att bensinen flödar bra från tanken, tänk på att det troligtvis är en vacuum klocka så du lär suga i vaccum slangen eller kicka!
Riejudracss skrev:Tjena, har tänkt fixa min systers moped som blev stulen. alltså man kan starta den sen går den ca 2 meter sen stängs den av igen. så kan man fortsätta så kan de vara glappt i tändningen
Njaa. Jag antar om när moppen blev stulen så har tändningslåset brutits upp. Kolla först så det inte är jordningsfel??? Någon kabel som kortsluter innan du lägger ner jobb på att göra ren förgasren.
Kymco super 9 AC
70 cc Airsal sport
originalrör urpluggad
Lättare v-vikter
Njaa. Jag antar om när moppen blev stulen så har tändningslåset brutits upp. Kolla först så det inte är jordningsfel??? Någon kabel som kortsluter innan du lägger ner jobb på att göra ren förgasren.
hehe själv tkr jag det är mer jobb att kolla sladdar osv
hehe själv tkr jag det är mer jobb att kolla sladdar osv
När moppen har ett felaktigt tändstift när den inte startar. Gå då genom allt annat på moppen i detalj först. Byta sen tändstiftet.
Kymco super 9 AC
70 cc Airsal sport
originalrör urpluggad
Lättare v-vikter