Mått på höjningssats?

Här samlar vi alla arkiverade trådar fram till april 2011.
vivahulten
Elmoped

Mått på höjningssats?

Inlägg av vivahulten »

Hej!
Jag undrar om nån vet måtten på denna höjningsats, eller om ni kan mäta om ni har en sån, för jag hade tänkt tillverka en själv, eller inte jag, utan pappa på sitt jobb ;D

här har ni en länk på vilken höjningsats jag menar http://www.twostroke.se/product.asp?pro ... b=0&page=2 :lol:
Xps_Ekan
Elmoped

Inlägg av Xps_Ekan »

skulle inte tipsa dig om att köpa/bygga en sån, enligt rycktena ska dem förstöra dämparna pga att busningen blir sne vid komprition elr något i den stilen. men det är bara vad andra säger, har ej erfarenhet sj, men skulle rekomenderat en sådan man vrider dämparn 90 grade, den är nog lättare att bygga också:P

//Ekan
vivahulten
Elmoped

Inlägg av vivahulten »

Xps_Ekan skrev:skulle inte tipsa dig om att köpa/bygga en sån, enligt rycktena ska dem förstöra dämparna pga att busningen blir sne vid komprition elr något i den stilen. men det är bara vad andra säger, har ej erfarenhet sj, men skulle rekomenderat en sådan man vrider dämparn 90 grade, den är nog lättare att bygga också:P

//Ekan
Okej, jag har tänkt på att göra en sån som sitter på orginal, fasst högre och stabilare,
neos_50
Elmoped

Re: Mått på höjningssats?

Inlägg av neos_50 »

vivahulten skrev:Hej!
Jag undrar om nån vet måtten på denna höjningsats, eller om ni kan mäta om ni har en sån, för jag hade tänkt tillverka en själv, eller inte jag, utan pappa på sitt jobb ;D

här har ni en länk på vilken höjningsats jag menar http://www.twostroke.se/product.asp?pro ... b=0&page=2 :lol:
varför inte köpa en , dom är inte dyra typ 50 kr för en billig .
Användarens profilbild
KoNG
F.D Moderator

Inlägg av KoNG »

Ingen ide att utegå från måttet på den höjningssatsen om du ska göra en egen, ska du göra en egen får du börja mätta lite själv ;)
LUGNARAAAJ

Utför felsökning/motorrenovering/bestyckning/Inställning/Optimering/Montering och trimning av olika steg till din moped/cross runt om Västra götaland. PMA för mer information

EVO-Projekt
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=34937
Användarens profilbild
banshee
Farsans gamla zündapp

Inlägg av banshee »

mät bara själv hur hög du vill att den ska vara,, eller köp en, dom kostar ju typ bara 50-100 kr
Användarens profilbild
knasbubbling
Elmoped

Inlägg av knasbubbling »

Xps_Ekan skrev:skulle inte tipsa dig om att köpa/bygga en sån, enligt rycktena ska dem förstöra dämparna pga att busningen blir sne vid komprition elr något i den stilen. men det är bara vad andra säger, har ej erfarenhet sj, men skulle rekomenderat en sådan man vrider dämparn 90 grade, den är nog lättare att bygga också:P

//Ekan
hade en sån på min aerox, och vips så gick stötdämparen sönder. lite konstigt tycker jag. finns det någon höjningssats som inte förstör dämparen tror? tveksamt.
Xps_Ekan
Elmoped

Inlägg av Xps_Ekan »

Någon som vet hur hög höjningssatsen han har länkat till är i högsta hålet??? behöver snabbt svar gärna :roll:
Låst