jag känner redan nu att jag ligger i fel tråd men hittar inte nåt annat
Till problemet! Jag har några metaldelar till moppen (gissar på alu) och delarna är kromade. Jag tänkte lacka om dom till vit.. hur gör jag? Förarbete och allt
samma som till allt annat, slipa ned tills det blir matt, sedan drar du på grundfärg( jag andvänder silver sink men den färgen får man slipa lite på annars så blir det skitfult:P)
MartenRRX skrev:samma som till allt annat, slipa ned tills det blir matt, sedan drar du på grundfärg( jag andvänder silver sink men den färgen får man slipa lite på annars så blir det skitfult:P)
MartenRRX skrev:samma som till allt annat, slipa ned tills det blir matt, sedan drar du på grundfärg( jag andvänder silver sink men den färgen får man slipa lite på annars så blir det skitfult:P)
Slipa ner den kromade ytan tills den blir matt & jämn, sedan så sprutar du på 1-2 lager grundfärg du låter den färgen torka ordentligt, sedan sprutar du på den vita lacken med 1-3 lager och låter den torka, sedan om du vill ha lite glansig finish så drar du på 1-2 lager klarlack..
Nur das beste is gut genug!
Bmw, finns inget bättre !