tjena. tänkte börja ett hyper bygge på en Derbi box ram. jag undrar vilken motor som man kan få ut mest effetk ifrån. eller vilken motor som eh bäst till hyper
Det är inte olagligt med trimm, bara om polisen vet
Aerox_Isse skrev:tjena. tänkte börja ett hyper bygge på en Derbi box ram. jag undrar vilken motor som man kan få ut mest effetk ifrån. eller vilken motor som eh bäst till hyper
om du ska ha en riktigt sjuk hyper, Derbi, dom har bäst lådor. allt i motorn ska du ändå så byta ut och portas om, så det spelar ingen roll!
jag lägger min röst på Derbi då deras lådor är bättre!
stektkorv skrev:Växlarna i AM6 brukar väl hoppa ur om man inte växlar ordentligt om ja minns rätt :/ Ja tycker att du ska ta Derbi
jo men det är oftast när man inte kör trimmat, när man kör trimmat så motorn varvar som den ska osv så brukar inte det vara några större problem, men lådan är bättre i Derbi för man behöver inte va i neutral när du ska starta, kicken tar fast du kopplar, rakskurna drev i lådan och vid primär utväxlingen + att dreven ligger närmare varandra i derbis låda än yamahas.
stektkorv skrev:Växlarna i AM6 brukar väl hoppa ur om man inte växlar ordentligt om ja minns rätt :/ Ja tycker att du ska ta Derbi
jo men det är oftast när man inte kör trimmat, när man kör trimmat så motorn varvar som den ska osv så brukar inte det vara några större problem, men lådan är bättre i Derbi för man behöver inte va i neutral när du ska starta, kicken tar fast du kopplar, rakskurna drev i lådan och vid primär utväxlingen + att dreven ligger närmare varandra i derbis låda än yamahas.
omen de e väll bra att inte den statar om man har växel i
ja har AM6 motor
på miin motorhispania tycker den e stark och bra
ja har AM6 motor
haha, spelar ingen större roll om han ska en sån värsting som han verkar prata om^^
2stroke4ever skrev:
ja har AM6 motor
haha, spelar ingen större roll om han ska en sån värsting som han verkar prata om^^
kör på AM6 om du inte vill ha en massagestol om du ska ha en riktig hyper så byter du växellåda. Sen har jag aldrig upplevt de där med att AM6 lådan e dålig å hoppar ur. Man får ju lägga i växlen ordentligt å inte va rädd för växelpeten..
TK_DRAC skrev:kör på AM6 om du inte vill ha en massagestol ;) om du ska ha en riktig hyper så byter du växellåda. Sen har jag aldrig upplevt de där med att AM6 lådan e dålig å hoppar ur. Man får ju lägga i växlen ordentligt å inte va rädd för växelpeten..
okey. visst ska jag byta växellådan, då försvinner problemet, right?
TK_DRAC skrev:kör på AM6 om du inte vill ha en massagestol om du ska ha en riktig hyper så byter du växellåda. Sen har jag aldrig upplevt de där med att AM6 lådan e dålig å hoppar ur. Man får ju lägga i växlen ordentligt å inte va rädd för växelpeten..
okey. visst ska jag byta växellådan, då försvinner problemet, right?
det finns ju mk och top preformance växellådor å köpa å där ligger ju växlarna tätare så då borde de så kallade problemet försvinna..
Finns racing-stockar till derbis låda om du vill ha det riktigt, tätstegad och med omvänd växelordning.
Kör på 70cc, de brukar ge mest till en början. när du kommer upp i volym tillkommer nya problem som gör att man tappar lite effekt istället, de ställer lite högre krav på trimmaren så att säga.
Live slow - Die whenever
Drive fast - Live forever
bensinskalle skrev:Finns racing-stockar till derbis låda om du vill ha det riktigt, tätstegad och med omvänd växelordning.
Kör på 70cc, de brukar ge mest till en början. när du kommer upp i volym tillkommer nya problem som gör att man tappar lite effekt istället, de ställer lite högre krav på trimmaren så att säga.
okey. men jag fattar inte vilka som är hyper cylinder när man ska beställa. de står ju om de är en sport cylinder men sen står de typ racing och man fattar nada hur mkt effekt man kan få ut ur dom
båda motorerna är riktiga slitvargar, det är ju bara det med växellådan men jag hade nog kört på Derbi motorn eftersom du hade Derbi ram slipper modda fästen o skit
if speed kills,then i must live forever
Feministens ideologi bottnar i att män är svin och
att kvinnor ska vara lika bra.
Problem med moppen? tveka inte att pma innan du startar ny tråd
yamaha2pwn skrev:båda motorerna är riktiga slitvargar, det är ju bara det med växellådan men jag hade nog kört på Derbi motorn eftersom du hade Derbi ram slipper modda fästen o skit
okey. men lite pyssel vill man ju ha under vintern senare
yamaha2pwn skrev:båda motorerna är riktiga slitvargar, det är ju bara det med växellådan men jag hade nog kört på Derbi motorn eftersom du hade Derbi ram slipper modda fästen o skit
okey. men lite pyssel vill man ju ha under vintern senare
sant men när det ionte går efter typ 5;e försöket blir man rätt lack du kmr nog ha o pyssla med ändå
yamaha2pwn skrev:båda motorerna är riktiga slitvargar, det är ju bara det med växellådan :P men jag hade nog kört på Derbi motorn eftersom du hade Derbi ram ;) slipper modda fästen o skit :P
okey. men lite pyssel vill man ju ha under vintern senare :wink:
sant ;) men när det ionte går efter typ 5;e försöket blir man rätt lack ;) du kmr nog ha o pyssla med ändå :P
jo. de blir ju lite tråkigt under vintern när man inte kan köra så du kan man ju fixa lite. tänkte fixa ihop chassie/ramen med förlängd sving och plasten nu. sen till vintern komme motrorn och trimmande igång
Aerox_Isse skrev:okey. men lite pyssel vill man ju ha under vintern senare
sant men när det ionte går efter typ 5;e försöket blir man rätt lack du kmr nog ha o pyssla med ändå
jo. de blir ju lite tråkigt under vintern när man inte kan köra så du kan man ju fixa lite. tänkte fixa ihop chassie/ramen med förlängd sving och plasten nu. sen till vintern komme motrorn och trimmande igång
låter bra lycka till ;D
yamaha2pwn skrev: sant men när det ionte går efter typ 5;e försöket blir man rätt lack du kmr nog ha o pyssla med ändå
låter bra lycka till ;D
tackar