
effekt rör till min Beta RR AM6 årsmodellen 06-/07
Den började genast att gå konstigt efter någon timme eller så efter lite halv lungt körande, och så bwööööööhhhh ade den på raksträckor på höga varv runt 5an 6an
Märkte att det var stiftet som var helt nerbränt elektroden

Körde då med NGK 'BR8ES och i manualen står det att de måste vara
9 så åkte och köpte ett nytt som jag nu satt i
Bytte även munstycke från 115 till 120 , vilket motorhandlarn tyckte skulle
fixa problemet , han sa även att jag kunde testa med ett 10 stift
Men iallafall, den är inte tungt drevad, 13 /50 & orginal är 11/50
Med orginalröret , ett thrower urpluggat kunde den komma upp i
lätt 90 på raksträckor enligt mätaren ,sen maxad 102 på mätaren
och uppmätt minst 90 med gps då min drog en kompis med yasuni r1 som gick så (Y)
Men det jag undrar också är att , nu med SP't kommer den upp i max
83 84 på mätaren :S i nedförsbackar och då menar jag stora och när jag maxar kommer den upp i 87 km /h

Borde den inte gå bättre? Och varför käkar den tändstift*
Oj glömde, tog ut det nya tändstiftet och kollade då jag hade kört nyss
och det vart halv grått/svart mer grått runt själva stiftet
sen vart det inte ens blött utan mer torrt och såg ut som nytt
vid halva och ner