-TeddaN- skrev:Har själv aldrig kör en "stunt" moped. Men jag har hört att
-Yamaha aerox
-Yamaha slider
-Piaggio typhoon
-Beta ark
-Peugoet blaster
Är bra stunt mopeder
Den kan ju inte vara helt kass att stunta med heller, Kolla blocket t.e.x hur många stuntkittade aeroxar finns det inte.kallepalle skrev:-TeddaN- skrev:Har själv aldrig kör en "stunt" moped. Men jag har hört att
-Yamaha aerox
-Yamaha slider
-Piaggio typhoon
-Beta ark
-Peugoet blaster
Är bra stunt mopeder
yamaha aerox är egentligen ingen bra stuntmoped om man gämför med tex piaggio zip.
aeroxen är vattenkyld och tung vilket egentligen gör den olämplig, det har bara blivit en trend att stunta med aerox.
Aeroxen är så klumpig tycker jag, om man jämför med t.ex slider...kallepalle skrev:-TeddaN- skrev:Har själv aldrig kör en "stunt" moped. Men jag har hört att
-Yamaha aerox
-Yamaha slider
-Piaggio typhoon
-Beta ark
-Peugoet blaster
Är bra stunt mopeder
yamaha aerox är egentligen ingen bra stuntmoped om man gämför med tex piaggio zip.
aeroxen är vattenkyld och tung vilket egentligen gör den olämplig, det har bara blivit en trend att stunta med aerox.
-TeddaN- skrev:Den kan ju inte vara helt kass att stunta med heller, Kolla blocket t.e.x hur många stuntkittade aeroxar finns det inte.kallepalle skrev:-TeddaN- skrev:Har själv aldrig kör en "stunt" moped. Men jag har hört att
-Yamaha aerox
-Yamaha slider
-Piaggio typhoon
-Beta ark
-Peugoet blaster
Är bra stunt mopeder
Håller med dig där. Men tycker jag aerox har jag rätt att tycka det rightkallepalle skrev:-TeddaN- skrev:Den kan ju inte vara helt kass att stunta med heller, Kolla blocket t.e.x hur många stuntkittade aeroxar finns det inte.kallepalle skrev:
om man gämför den med en luftkyld som tex piaggio zip så är det som dag och natt.
varför det finns så många är för att just aerox är en trend. samma som att dom flesta som ska bygga utställningsmoppe tar aerox, många som bygger sprinter kör på aerox osv.
Men du kan ju inte tycka att en aerox är en bra stuntmoppe om du inte har stuntat med en?-TeddaN- skrev:Håller med dig där. Men tycker jag aerox har jag rätt att tycka det rightkallepalle skrev:-TeddaN- skrev:Den kan ju inte vara helt kass att stunta med heller, Kolla blocket t.e.x hur många stuntkittade aeroxar finns det inte.
om man gämför den med en luftkyld som tex piaggio zip så är det som dag och natt.
varför det finns så många är för att just aerox är en trend. samma som att dom flesta som ska bygga utställningsmoppe tar aerox, många som bygger sprinter kör på aerox osv.?
Kan säga att jag har stuntat med en Ludix och en Aerox dock hade aeroxen starkare setup, Ludixen var lätt att få upp men jag tyckte aeroxen var lättare att hålla kvar på bakhjulet.slider-rider skrev:Men du kan ju inte tycka att en aerox är en bra stuntmoppe om du inte har stuntat med en?-TeddaN- skrev:Håller med dig där. Men tycker jag aerox har jag rätt att tycka det rightkallepalle skrev:
varför det finns så många är för att just aerox är en trend. samma som att dom flesta som ska bygga utställningsmoppe tar aerox, många som bygger sprinter kör på aerox osv.?
Brukar inte ge någon effektskillnad som man känner av när man trimmar kinapuffarAl Capone skrev:Ok.
Jag är en gammal gubbe som kör sporthoj till vardags, men jag tänkte lära mig att stunta genom att köra scooter (effekt är inte alltid bra).
Jag kom över en kinapuff till bra peng så jag handlade den och nu är det den jag skall stunta med. Kollade vad som fanns att tillgå och för en 5k någonting så blir den maxad. 89cc annan topp, kammar, förgasare... Rubbet
Har noll koll på vad det är för originalstrypningar, men just nu är den TOKSLÖ så tjejen har den till affären för att handla![]()
![]()
Räcker det med annan tändning och att man plockar bort strypningarna? Kommer den kunna gå på slangen så? LÄNK TILL TÄNDNING
Jag vill ha en lättkontrollerad moppe som man kan slanga ett par kilometer på minst.
Hjälp mig.