Packboxar till yamaha dtr -00

Här samlar vi alla arkiverade trådar fram till april 2011.
rickee7
Elmoped

Packboxar till yamaha dtr -00

Inlägg av rickee7 »

Som topicen lyder har jag en dtr -00 och det läcker litervis med olja ur framgafflarna så jag skulle behöva byta packboxar men ja på Yamahacenter kostade dom drygt 300kr styck :cry: och så mycket pengar har jag verkligen inte så jag kan punga ut 600 för packboxar. Men jag har hittat några på rinab, http://rinab.jetshop.se/ShowProduct.aspx?prodid=1092
och jag fick rådet av yamahacenter att dom var jättedåliga, dålig passform och gick sönder direkt och jag undrar om nån har har provat och vet om dom bara försökte sälja sina egna eller om han sade sanningen?

Min bakdämpare är grymt och då menar jag grymt svampig och mjuk och jag har inte råd med en ny och jag undrar och det går göra nått åt det?
Förvänta dej inte att jag kommer skriva rätt eller läsligt!
Användarens profilbild
eddiejohansson94
Elmoped

Inlägg av eddiejohansson94 »

300 kr är helt normalt pris.
Bild
Användarens profilbild
guth
Varnad

Inlägg av guth »

tjena clifford<3

ant köp du från rinab, kanske är inte lika bra som org men var ju nästan gratis :)!
"Min kompis sa att min dt blöddrade för att jag hade för stort munstycke.
så jag satte igång att dela avgasröret för att byta till ett mindre munstycke.
Jag kan tamejsatan inte hitta något munstycke i avgasröret? :O"

=)
rickee7
Elmoped

Inlägg av rickee7 »

Först och främst, drygt 600kr för 2 små gummiringar känns inte rimligt och om dom kostar så mycket så får det fan vara. Jag blev bara väldigt osäker när han på center sa att dom hade jättedålig passform osv. så jag undrade om någon hade provat och kan bekräfta att dom ska funka.
Användarens profilbild
kallepalle
F.D Moderator
Kontakt:

Inlägg av kallepalle »

har inte provat dom själv, men passformen ska det ju verkligen inte vara något fel på. och hålla borde dom ju göra, för att orsaken till att packboxarna går sönder är i dom flesta fall pga att skrapringarna är dåliga och släpper igenom skräp till packboxarna. det gör att det blir repor i dom och då släpper dom igenom olja.
Pensionerad från mopeder, numer är det skoter som gäller :)
rickee7
Elmoped

Inlägg av rickee7 »

Okej då kanske jag får prova beställa dom, men går det att göra nått med bakdämparen eller får jag leva med att det känns som att sitta på en blöt svamp?
Låst