Gianelli rör
Motorforce 70cc sport
19mm förgasare
stage6 variator
Polini reeds
Det är inte så stor skilland på vilket effekrör du köper. Moppen kommer göra 70-75 om du ställer in allt annat rätt. Men som jag sa innan sattsa på ett midrace om du någon dag skulle få för dig att bygga vidare på setupen så e de ju ett plus. Midrace rören ger även en lite bättre toppeffektMackan94 skrev:tjaa har en speedfight 2 09.
jag funderar på att köpa laser xpro avgasystem till min moppe och undra vad den kommer att gå då? och hur snabbt kommer den gå efter urpluggning i röret? just nu så är v-brickan dragen bara
någon som vet?????
Du måste byta allt i motorväg, d.v.s. avgasrör, vevparti, packboxar+ramlager, variator, koppling, drivrem, vikter, fjädrar, förgasare, insug, luftfilter, tändning + att du måste porta blocket. Räkna med 15-20k + en jävla massa tid i garaget. Kanske kommer upp i 140km/h med ett avgasrör som är optimalt för setupen (alltså inget jävla skitrör utan räkna med 4-5k bara för röret!).icedreamer2 skrev:Om man byter till 80cc, vad är det som behövs göra då ? Och hur fort kommer den gå efter att man har installerat cylindern ?
Vadå 68kmh?g-ounze skrev:Jag bara är nyfken nu...
Köpte min Gilera Runner -04 med LeoVince ZX rör och Polini 70cc sport lågvarv. Då hade den 17,5mm förgasare, luftburk och 7g vikter.
Nu har jag Stage6 70cc sport PRO och 21mm förgasare, 3,6g vikter.. toppar 68km/h på GPS med bra axx.
Vad skulle den toppat med ~4 grams vikter.. perfekt inställt förgasare och sportluft? Då syftar jag med exakt ultimata vikter för toppfart/axx förhållande?
hade liknande setup förut på min aerox fast då hade jag 21mm förgasare och då hade jag redigt gasres och den gick ca 110km/h mer eller mindre.florre skrev:Tja kommer jag att få gasres med denna setupen?
malossi 70c sport
dellorto 19mm black edition
Hebo new performance
Hebo 4g vikter
malossi flyclutch
gröna kopplings fjädrar
75% tryckfjäder
stage6 v force membran
och hur fort kommer aeroxen gå ungefär?
tack på förhand=)
chilla killen han skrev aldrig de =) han menar väl att den borde gå ungefär som hans gjordeflorre skrev:herrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrre jevlar
men gör 2 storlekar på förgasare så mycket