själva problemet=röd text
hej köpte idag en aerox va nån kille som jag tror va lite bortskämd som hade haft 4 mopeder 3 hade dom kvar 2 aerox och en Derbi. killen hade tappat intresset (han va 18 på) och pappan skulle nu sälja dom. han hadde ingen aning vad de var på dom. antar att pojken visste men iaf så hadde jag ingen aning va de va på förutom ett effektrör.
hämtade dom i varberg typ 1 timma och 40 min hemmifrån. de va jag och tre kompisar som köpte alla tre för 13k. kollade inte så mycket på dom där men när vi fick hem dom drog vi hem alla till mig och började undersöka derbin var värst med malossi cyllinder pr rör och 26mm föge

örsta jag gjorde var att ta av förgasare och insug och gjorde rent de sen tog jag av röret och putsade lite på och efter de tömde jag kylarvattnet och tog av kåpan som sitter över tändningen med vattenpump på, grejen som slangarna sitter till tog ja me av och kolla. efter det tog jag av variator kåpan och kollade vad de fans där och bytte till ett annat kick drev som jag hitta i en av lådorna vi fick med. sedan plockade jag ihop den igen och startade den. fick spraia lite start gas ock kicka lite innan den startade. men nu till felen i början så hackar den innan den kommer upp i varv och ibland så hackar den skit mycket innan den sticker iväg. när man väl kommit iväg så varvar den upp mycket bra och på kanse 7-9k varv sticker den iväg som en skollad bäver men om du varvar ut den för länge så börjar den hacka typ som om du får bensin stopp och om du släpper gasen medans den håller på att varva upp sedna gasar på igen så börjar den hacka igen.
efter en ganska lång och hackig testrun så bytte jag bensinkranen och munstycke från 110 till 90 för att den även blödrade en del har även flyttat upp nålen två steg och då blev gas responset lite bättre på låg varv ifall den inte hackar ska även till lägga att den fnyser till som bara den ,eller om de bak tänder inte säker, i bland på lågvarven när den hacka. sitter även en skruv vid fästet till motorn på motorn som de slår gnistor om och ifall man rör blocket med jordkabeln till startmotorn så gnistar de till är de nån slags jord fel?
ska iaf mecka mer imorn får se hur de går