Jag skulle behöva hjälp med att lista ut vad som har hänt med min moppe , berättar nu om hela händelsen:
Moppen hade skurit för ett tag sen och då lämnade jag in den på verkstan och dom bytte kolv + cylinder och veven tror jag. Därefter när jag fick tillbaka den så hade jag hört från massor folk att man inte behövde köra in den utan att man skulle låta den stå på tomgång i 5-10 minuter och sedan gasa lite lätt tills cylindern blev varm , och då var den tydligen inkörd och sedan kunde man köra på som vanligt , dom sa också att det var några lager som tätte bättre då också. Hade ju också mitt Hebo effekt rör på då. Så jag började köra på som vanligt , moppen kunde dock bara varva 10000 med effekt röret och detta var ju lustigt då den ska kunna varva ungefär 12-13000 med trimmet på och den gjorde max 70-75 när den förut gjort ungefär 85-90km/h. Så jag ställde den på tomgång och började gasa som in i helvete , den strypte typ vid 10000 varv men sen när man fortsatte gasa så gick den vääääldigt segt över 10000 och jag fick upp den till 12000 , men när jag körde fick jag bara upp den på 10000 och inte över. Eftersom jag inte är någon expert på moppar så körde jag på 2an eller 3an och sen började varva upp som fan ungefär vid 12000 och kolla om man bara var tvungen att varva upp den ganska högt för att det den där spärren vid 10000 varv skulle släppa , och till alla er som tror jag har strypt cdi-box , nej jag har ostrypt. Plötsligt när jag stod och gasade som in i helvete på tomgång upp till 12-13000 så small det till ungefär och efter det började det skramla framme vid veven och motorn , och moppen blev skit seg och svag och accelerade skit dåligt. Har man bara moppen igång så skramlar det inget , men så fort man börjar gasa lite så börjar det skramla som satan. Har lyssnat lite vart ljudet kan komma ifrån och det låter som om det kommer från veven. Men jag körde vidare och tänkte inte mer på det , jovisst moppen var svag och accelerade dåligt. Bytte då till orginal röret , men det var samma sak där , men moppen gjorde fortfarande 55-60km/h. Så jag har kört några mil med det där problemet nu , men nu dom senaste dagarna har moppen börjat skramla mer där framme och nu hackar den som tusan hela tiden och jag får bara upp den i max ungefär 40km/h.
Behöver hjälp fort , vad kan vara felet?