Hackar och "blöddrar" sig fram.

Här samlar vi alla arkiverade trådar fram till april 2011.
Användarens profilbild
Unlimited Edition
Elmoped
Kontakt:

Hackar och "blöddrar" sig fram.

Inlägg av Unlimited Edition »

Hej
Nu måste jag få hjälp! Snabbt.
Vad är problemet när min Derbi går jättebra ända tills ja sätter fulla varv i, den går bra genom hela registret förutom på fulla varv, då suckar den o hackar sig fram.

Det är inte tändstiftet men kan det vara att jag måste vrida på tändplattan eller nåt?

Eller är det med förgasaren det är strul, före mycke/lite bensin.
För mycke/lite luft.

Snälla hjälp, har grubblat en hel del på detta utan framgång.

MVH Kristoffer.
Genkel^
Elmoped

Inlägg av Genkel^ »

Jag skulle nog gissa på att du har ett för litet / för stort munstycke. Prova att byta.
Användarens profilbild
puttrish
Farsans gamla zündapp

Inlägg av puttrish »

när mitt rör var igensotat så gick den hackit som fan, testa sota ur röret.
peugeotxps
Avstängd

Inlägg av peugeotxps »

Jag drog pluggen, då jag inte hade hunnit bytt till ett större munstycke så bluddrade det vid fullgas och den lägger liksom av och sänker farten, jag köpte då ett större munstycke och nu varvar den ur ( som det ska vara ).. Skruva upp fritörslocket i förgasaren och någonstans därinne så ska du se 3st munstycken, det som är störst tar du ut och kollar storleken på, sedan åker du ner till någon butik som kan tänkas sälja munstycken och visar dom ditt munstycke och förklara hur mopeden går så kommer dom att försöka klura ut vilken den rätta storleken på det nya munstycket ska vara.

Om du har en blackbox/ fartbegränsare som stryper varven - så blöddrar det då den är påslagen, ( det är naturligt ).

Mvh - Jonathan.
Användarens profilbild
Unlimited Edition
Elmoped
Kontakt:

Inlägg av Unlimited Edition »

peugeotxps skrev:Jag drog pluggen, då jag inte hade hunnit bytt till ett större munstycke så bluddrade det vid fullgas och den lägger liksom av och sänker farten, jag köpte då ett större munstycke och nu varvar den ur ( som det ska vara ).. Skruva upp fritörslocket i förgasaren och någonstans därinne så ska du se 3st munstycken, det som är störst tar du ut och kollar storleken på, sedan åker du ner till någon butik som kan tänkas sälja munstycken och visar dom ditt munstycke och förklara hur mopeden går så kommer dom att försöka klura ut vilken den rätta storleken på det nya munstycket ska vara.

Om du har en blackbox/ fartbegränsare som stryper varven - så blöddrar det då den är påslagen, ( det är naturligt ).

Mvh - Jonathan.
Jepp, jag skall prova byta till större munstycke :)

Jag återkommer sen :)
Låst