Vart hittar du den någonstans?rozander skrev:alla som ägen en Derbi drd pro sm som vill trimma upp den, borra i bluggen som går in i cilyndern, ta bort en plugg i förgasaren( sitter en metall platta som förhindrar bensin och syre) dreva 53/14 och till ett lagom munstycke, accar som en gud och topp hastig heten är inte alls dum!
santRiiikard skrev:.. Eller så sätter man på ett Gianelli, så går den ännu bättre ^^rozander skrev:alla som ägen en Derbi drd pro sm som vill trimma upp den, borra i bluggen som går in i cilyndern, ta bort en plugg i förgasaren( sitter en metall platta som förhindrar bensin och syre) dreva 53/14 och till ett lagom munstycke, accar som en gud och topp hastig heten är inte alls dum!
mopedpojken skrev:är det här luftburken?![]()
hur tar man bort skorstenen?
http://img88.imageshack.us/img88/8202/dsc00414i.jpg
Bara att dra lite försiktigt, den sitter dels limmad med ett brunt, ganska klent lim.matton2 skrev:mopedpojken skrev:är det här luftburken?![]()
hur tar man bort skorstenen?
http://img88.imageshack.us/img88/8202/dsc00414i.jpg
ja det är luftburken och det går lätt att ta bort den pilla lite på den bara så får du nog bort den men akta så att gummit inte skadas
Gör den det bara då du startar oavsett hur länge den stått?mmartin_ skrev:Har ett litet problem nu, när min Derbi Senda sm -02 har stått i ca 2h+ så då man startar den så varvar den till kanske 8-9k i kanske 10 sec o sen sjunker den till det jag har intsällt på.
Vad är problemet? drar den tjuvluft eller fel inställt ?
cylinderkitt är förbrukningsvaror, precis som lager. Du köper väl inte begagnade lager och sätter i motorer när du renoverar?yahama94 skrev:tja ingen som har en 70/80cc cylinder till en Derbi 00-05 som är till salu?
Tror du har din luftskruv utskruvad för långt. När den är utskruvad över ca 4 varv så kan motorn rusa lite som den vill. Hade precis samma problem med min gamla drd förutHar ett litet problem nu, när min sm -02 har stått i ca 2h+ så då man startar den så varvar den till kanske 8-9k i kanske 10 sec o sen sjunker den till det jag har intsällt på.
Vad är problemet? drar den tjuvluft eller fel inställt ?
har du dragit pluggen i röret?stonehead81 skrev:TJena alla glada människor nu är det så här har haft min Derbi 05a nu i runt 1.5månader när jag bestämde mig för att jag inte hade lust att ligga sist imoppe gänget så jag köpte ett geanelli t2 ostrypt cdi och ett 53 bakdrev problemet är att när jag satt på allt och skulle starta den så hände inget den ville inte starta så jag satta på orginal cdi-boxen den starta men varvade bara runt 3k och gick 30, nu har jag köpt en ny lite dyrare cdi den startar men när man gasar på fri läge och kommer upp i lite högre varv typ brummar det till och varven bara stannar förlåt för den dåliga beskrivningen svårt att förklara, a just det byte munstycke från 80 till 98 också.
Snälla svara på detta tack i förhand!
jaa pluggen är utdragen kan se om jag har tid att filma idag vi får sebluerider94 skrev:har du dragit pluggen i röret?stonehead81 skrev:TJena alla glada människor nu är det så här har haft min Derbi 05a nu i runt 1.5månader när jag bestämde mig för att jag inte hade lust att ligga sist imoppe gänget så jag köpte ett geanelli t2 ostrypt cdi och ett 53 bakdrev problemet är att när jag satt på allt och skulle starta den så hände inget den ville inte starta så jag satta på orginal cdi-boxen den starta men varvade bara runt 3k och gick 30, nu har jag köpt en ny lite dyrare cdi den startar men när man gasar på fri läge och kommer upp i lite högre varv typ brummar det till och varven bara stannar förlåt för den dåliga beskrivningen svårt att förklara, a just det byte munstycke från 80 till 98 också.
Snälla svara på detta tack i förhand!
filma och lägg ut så ser man problemet bättre och det är lättare att hjälpa dig