Slang blir över:0

Här samlar vi alla arkiverade trådar fram till april 2011.
adam-nyberg
Varnad

Slang blir över:0

Inlägg av adam-nyberg »

Jag ska sätta på trimrör imorgon . Men jag märkte att till orginalröret går en extra slang som inte går att sätta till trimröret? Är de bara att ta bort den slangen helt eller ska man täppa igen den ? Eller vad ska jag göra med den annars?
Användarens profilbild
Stromer
Svårstartad skrothög

Inlägg av Stromer »

Vad menar du med slang? :lol:
Användarens profilbild
bluerider94
King of the street

Inlägg av bluerider94 »

egr ventilen?

du menar det lilla röret som sticker ut ifrån orginalröret om man sedan sticker på en gummislang över?
snygg bakskärm, gustaviansk stil elle?

Oskar Hagstöm "Det är skit konstigt med mig, antingen får jag INGET eller så får jag något"
Användarens profilbild
2stroke4ever
King of the street
Kontakt:

Inlägg av 2stroke4ever »

antar killen menar EGR slangen! den går väl bak till luftburken va?
adam-nyberg
Varnad

Inlägg av adam-nyberg »

, Glömde säga att jag har en aerox , de kanske hjälper nått.Alltså jag vet inte riktigt vart slangen går men den går från sidan av röret. Jag tror den går till luft bruket , En polare sade till mig att den slangen gör så att en del av avgaserna går tillbaks och de är miljövänligare typ , att det renar avgaserna , han sa också att de bara är att ta bort slangen helt elelr att man låter den vara bara ellr så kan man täppa igen den typ ,men jag vet inte ja , stämmer de han säger???
Användarens profilbild
bluerider94
King of the street

Inlägg av bluerider94 »

det stämmer, luften går till luftburken.. jag har bara hängt min sån slang utan att göra nåt.. ta en bult och sätt i annars
snygg bakskärm, gustaviansk stil elle?

Oskar Hagstöm "Det är skit konstigt med mig, antingen får jag INGET eller så får jag något"
pruttrick
Varnad

Inlägg av pruttrick »

Det är bara plugga igen skiten med en stor skruv/bult eller vad fan som helst. Lite silvertejp.
Användarens profilbild
YamahaPojken
Farsans gamla zündapp

Inlägg av YamahaPojken »

pruttrick skrev:Det är bara plugga igen skiten med en stor skruv/bult eller vad fan som helst. Lite silvertejp.
+1
Derbi_senda93 skrev: Bara så du vet så åker kolven upp och ner även om du har växel i och frikopplar. Spelar ingen roll om motorn är igång eller inte heller.
Användarens profilbild
lindbl0m
Farsans gamla zündapp

Inlägg av lindbl0m »

YamahaPojken skrev:
pruttrick skrev:Det är bara plugga igen skiten med en stor skruv/bult eller vad fan som helst. Lite silvertejp.
+1
+2 :D
Mitt Derbi drd racing limited projekt :D
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=19355
Låst