Hojjen är sönder!!! HJÄLP!!!

Här snackas det om alla fordon som inte har med mopeder att göra. Snacka om MC, Motocross, Minisar, Bilar, Traktorer etc HÄR
Användarens profilbild
fmxoscar
Elmoped

Hojjen är sönder!!! HJÄLP!!!

Inlägg av fmxoscar »

Min hoj har gått sönder (cagiva planet 125cc) vad kan felet vara!? har försökt med uteslutningsmetoden!

För en vecka sen skulle jag åka till min morbror, när jag nästan var framme dog hojjen (det har aldrig hänt innan)... de va inget liv alls men startmotorn gick runt och allting så den hade inte skurit!

så jag ledde den dit jag skulle, och började kolla.. Det var gnista.. det kom fram bensin.. laddade batteriet.. förgasaren var ren.. frotören var som den skulle.. men bytte ändå tändstift bara för att.. hände ingenting så gav upp efter ett tag, så fick den stå i min morbrors garage..

Sen dagen efter skulle jag o farsan hämta den, då funkar inte el-starten (finns ingen kick) så vi tog hem den o började kolla lite.. tjuvkopplade och då funkade startmotorn..

Där emot servomotorn till avgasporten som man brukar höra när man vrider på tändningen funkar inte heller! och tändstiftet är torrt..

tror jag fått med allt.. nån som vet vad felet är?!

igår var jag o köpte en yamaha tzr som jag ska köra på tills cagivan blir lagad.. men vill mkt hellre köra min cagiva!
Användarens profilbild
stunt_pojken^^
King of the street
Kontakt:

Inlägg av stunt_pojken^^ »

starmotorn kan väll gå runt även om den har skurit kolven kan gå upp och ner ändå. har alltid varit så för mig iaf så ta av och kolla,

kolla iaf om det är ngt komp
Skriv svar