De blir bara ketchup-effekt när du kör trimrörnyb skrev:hej har satt på metrakittet och testade direkt att köra den, det var ganska mycket ketchup effekten den axxade väldigt dåligt, gasen tog typ inte tills den kom upp lite i varv, då gick den riktigt bra,men kunde inte varva upp så mycket, bytte munstycke till 85 ( 78 orginal) kände inte ngn skillnad, borde la testa uppåt mot 90- 95 istället för 80-85 som bensinskalle sa.
rozander skrev:Drd pro om du är man
nä vem ha sagt att det ska göra skilnad om du drar ur den? det är en myt! varför byta cdi? va är de för märke på den?nyb skrev:när ja ska strypa av cpin e de la bara dra ur den vita sladden:S gjorde de och inget hände...ingen skillnad
karlssonlysekil skrev:Jag funderar på att enbart köpa ktm platta till min drd pro, och låta original framstänkan sitta kvar. Hur tror ni det hade sett ut? Fult / snyggt? (Tjänar ju lite pengar på att inte köpa en framstänka, och jag tycker dessutom att original är hyfsat snygg)
Tacksam för svar
Neeeyy. Märket på tändningen spelar ingen roll, de sitter strypningar lite random. Men på x-treme/ x-race så är det strypt, på drd:er är det i regel ostryptbeckvall skrev:ducati är ostryptnyb skrev:har för mej att de e ducati, men måste byta eller ostrypa cdin för den gör att den inte varvar upp....
Du kan försöka att bända tillbaka, de fungerar ibland.En noobfråga - Jag råkade ut för en liten olycka idag
och styret är litelite snett. Är de enkelt att fixa tillbaka det? Det är mest föra att det känns lite stört att köra men det funkar.
Om du verkligen har strypt av röret 100% så kommer moppen gå fort som satan. Det blir som ett giannelli rör fast med effektkurvan lite längre ner.hej jag undrar om polisen bukar vilja testköra moppar med av strypt original rör? och går dom bra med ett helt av strypt original rör på en gilera smt 07?
tack på förhand
Det är röd kabel.Danne666 skrev:Heej!
Är det någon som vet vad det är för färg på pickup cable:n på Derbi (X-race Sm 05). Snälla hjälp mig!
Mycket tacksam för snabba svar.
Men man pajar inget om jag testar och bänder tillbaka det?
solklart trottelnålenRiiikard skrev:Trottelnålen tro?nyb skrev:haha de här e lite typisk otur mej, när ja håller på och ställer inte förgasarm, testar lite olika munstycken, så helt plötsligt när ja öppnar den 4:e gången, så ramlar en liten stålpinne ut....och ja har inte en aning om varifrån den kom, så....lite hjälp ngn:P
Finns ingen strypning, allt som finns är "skorstenen" och den gör knappt någon skillnad. Men ska du envisas med att ta bort den så är det bara att ta en hand och ryck till så lostnar den. Sen är det bara att pilla i den igenOneup skrev:Finns det nån guide eller dyligt hur man tar bort strypningen i luftburken på en xtreme 05:a?
Solkart inte för den ramlar inte ut hur som helst, enda gången den skulle kunna ramla ut bara genom att man öppnat flottörskålen är om man har bort munstycket och clipset på nålen har lossnat.solklart trottelnålenhaha de här e lite typisk otur mej, när ja håller på och ställer inte förgasarm, testar lite olika munstycken, så helt plötsligt när ja öppnar den 4:e gången, så ramlar en liten stålpinne ut....och ja har inte en aning om varifrån den kom, så....lite hjälp ngn:P
.. Eller så sätter man på ett Gianelli, så går den ännu bättre ^^rozander skrev:alla som ägen en Derbi drd pro sm som vill trimma upp den, borra i bluggen som går in i cilyndern, ta bort en plugg i förgasaren( sitter en metall platta som förhindrar bensin och syre) dreva 53/14 och till ett lagom munstycke, accar som en gud och topp hastig heten är inte alls dum!