Här pratar vi om allt angående motor/trimning för Cross/SM/RR/Veteran
mummel
Varnad
Inlägg: 153 Blev medlem: 2 september 2009, 16:26
Inlägg
av mummel » 8 juni 2010, 19:05
vad har stiftet för färg?
karlssonlysekil
Kinaraket
Inlägg: 879 Blev medlem: 6 juni 2010, 20:54
Inlägg
av karlssonlysekil » 8 juni 2010, 19:08
Derbi DRD PRO:
Urpluggat gianelli 2t rör
13 framdrev
17,5 förgasare (original)
Världens bästa Karlsson!
rozander skrev: Drd pro om du är man
beckvall
F.D Moderator
Inlägg: 1851 Blev medlem: 20 oktober 2008, 17:55
Ort: sundsvall
Inlägg
av beckvall » 8 juni 2010, 19:22
karlssonlysekil skrev: Derbi DRD PRO:
Urpluggat gianelli 2t rör
13 framdrev
17,5 förgasare (original)
plugga ur förgasaren och kör med 90
Felpostarens värsta mardröm!
undrar du över något? släng iväg ett PM så svarar jag på de mästa!
karlssonlysekil
Kinaraket
Inlägg: 879 Blev medlem: 6 juni 2010, 20:54
Inlägg
av karlssonlysekil » 8 juni 2010, 19:28
beckvall skrev: karlssonlysekil skrev: Derbi DRD PRO:
Urpluggat gianelli 2t rör
13 framdrev
17,5 förgasare (original)
plugga ur förgasaren och kör med 90
Har funderingar på det, skall alltså utgå ifrån 90?
Världens bästa Karlsson!
rozander skrev: Drd pro om du är man
Haaga
Elmoped
Inlägg: 133 Blev medlem: 1 maj 2010, 13:36
Ort: Stockholm
Inlägg
av Haaga » 8 juni 2010, 22:02
Derbi X-treme SM 06
Giannelli 2t
13/53
Original förgasare
Original Cylinder
Borttagen "skorsten" på luftburken.
Derbi X-treme SM -06
2stroke4ever
King of the street
Inlägg: 1903 Blev medlem: 16 september 2009, 21:33
Ort: Ludvika
Kontakt:
Inlägg
av 2stroke4ever » 8 juni 2010, 22:54
Haaga skrev: Derbi X-treme SM 06
Giannelli 2t
13/53
Original förgasare
Original Cylinder
Borttagen "skorsten" på luftburken.
90-95
Haaga
Elmoped
Inlägg: 133 Blev medlem: 1 maj 2010, 13:36
Ort: Stockholm
Inlägg
av Haaga » 9 juni 2010, 12:23
2stroke4ever skrev: Haaga skrev: Derbi X-treme SM 06
Giannelli 2t
13/53
Original förgasare
Original Cylinder
Borttagen "skorsten" på luftburken.
90-95
Är inte det lite stort?
Derbi X-treme SM -06
2stroke4ever
King of the street
Inlägg: 1903 Blev medlem: 16 september 2009, 21:33
Ort: Ludvika
Kontakt:
Inlägg
av 2stroke4ever » 9 juni 2010, 13:15
Haaga skrev: 2stroke4ever skrev: Haaga skrev: Derbi X-treme SM 06
Giannelli 2t
13/53
Original förgasare
Original Cylinder
Borttagen "skorsten" på luftburken.
90-95
Är inte det lite stort?
min kompis, med samma setup, hade 96.
Haaga
Elmoped
Inlägg: 133 Blev medlem: 1 maj 2010, 13:36
Ort: Stockholm
Inlägg
av Haaga » 9 juni 2010, 13:20
2stroke4ever skrev: Haaga skrev: 2stroke4ever skrev:
90-95
Är inte det lite stort?
min kompis, med samma setup, hade 96.
Testade med 82 (det största jag har just nu). Funkade bra, lite seg på låga varv bara. Men tändstiftet är lite gråaktigt.
Derbi X-treme SM -06
2stroke4ever
King of the street
Inlägg: 1903 Blev medlem: 16 september 2009, 21:33
Ort: Ludvika
Kontakt:
Inlägg
av 2stroke4ever » 9 juni 2010, 13:22
Haaga skrev: 2stroke4ever skrev: Haaga skrev:
Är inte det lite stort?
min kompis, med samma setup, hade 96.
Testade med 82 (det största jag har just nu). Funkade bra, lite seg på låga varv bara. Men tändstiftet är lite gråaktigt.
okej okej, kanske sportluft filtret på hans då.
Haaga
Elmoped
Inlägg: 133 Blev medlem: 1 maj 2010, 13:36
Ort: Stockholm
Inlägg
av Haaga » 9 juni 2010, 13:25
2stroke4ever skrev: Haaga skrev: 2stroke4ever skrev:
min kompis, med samma setup, hade 96.
Testade med 82 (det största jag har just nu). Funkade bra, lite seg på låga varv bara. Men tändstiftet är lite gråaktigt.
okej okej, kanske sportluft filtret på hans då.
Haha, ja så är det nog. Men eftersom att mitt stift är grått. Hur får jag så det blir oboy'brunt?
Derbi X-treme SM -06
KarlssoN^
F.D Moderator
Inlägg: 3462 Blev medlem: 4 oktober 2009, 16:41
Ort: Hällvadsholm
Inlägg
av KarlssoN^ » 9 juni 2010, 13:25
Haaga skrev: 2stroke4ever skrev: Haaga skrev:
Är inte det lite stort?
min kompis, med samma setup, hade 96.
Testade med 82 (det största jag har just nu). Funkade bra, lite seg på låga varv bara. Men tändstiftet är lite gråaktigt.
fortfarande lite litet om färgen är lite gråaktig
Haaga
Elmoped
Inlägg: 133 Blev medlem: 1 maj 2010, 13:36
Ort: Stockholm
Inlägg
av Haaga » 9 juni 2010, 13:26
KarlssoN^ skrev: Haaga skrev: 2stroke4ever skrev:
min kompis, med samma setup, hade 96.
Testade med 82 (det största jag har just nu). Funkade bra, lite seg på låga varv bara. Men tändstiftet är lite gråaktigt.
fortfarande lite litet om färgen är lite gråaktig
Okej, ungefär vilken storlek då? Tror inte jag orkar köpa en helt ny munstyckessats ;P
Derbi X-treme SM -06
KarlssoN^
F.D Moderator
Inlägg: 3462 Blev medlem: 4 oktober 2009, 16:41
Ort: Hällvadsholm
Inlägg
av KarlssoN^ » 9 juni 2010, 13:28
testa och köp 90
96 om sportluft.
Haaga
Elmoped
Inlägg: 133 Blev medlem: 1 maj 2010, 13:36
Ort: Stockholm
Inlägg
av Haaga » 9 juni 2010, 13:30
Kan jag köra tills jag fixat till munstyckena? Eller måste jag vänta tills jag får rätt munstycke?
Derbi X-treme SM -06
KarlssoN^
F.D Moderator
Inlägg: 3462 Blev medlem: 4 oktober 2009, 16:41
Ort: Hällvadsholm
Inlägg
av KarlssoN^ » 9 juni 2010, 13:30
kör med choke
Haaga
Elmoped
Inlägg: 133 Blev medlem: 1 maj 2010, 13:36
Ort: Stockholm
Inlägg
av Haaga » 9 juni 2010, 13:31
Spaken ska vara "uppåt" då va?
Derbi X-treme SM -06
Riiikard
Varnad
Inlägg: 575 Blev medlem: 29 november 2009, 19:58
Ort: Västragötaland i en liten håla
Inlägg
av Riiikard » 9 juni 2010, 14:14
Allt är på Och Fixat! Så Tack grabbar, nu återstår det bara att ställa in förgasaren ordentligt. Testat med 105,100 och har nu i 95 munstycke, vilket den går bäst med tror jag.. Blöddrar inte lika mycket.
Symptonen är ändå
- Det är lite underlig acc ibland
- och i efefktkurvan så låter det som den "skär sig" ibland :S Svårt att förklara men låt som en moppe med munnen och gör så de blir sneskär, ungefär så låter den.
- Sedan så är det väldigt svag på låga varv, om jag t.ex ligger på 3'an i jättelåg fart så dör den typ..
- Och sedan kan den typ gå igång o så, men när man gasar lite så dör den.. Kan det vara för stort munstycke? Dock är det bara i början när den är kall.. Har ingen Choke monterad nämligen. Men den startar oftast på första kicken när den är kall, annars får man springa igång den.
Kan det hjälpa att höja nålen, den sitter näst längst upp atm..
Har;
Derbi Senda R X`Treme 2004
-Gianelli 2T
-19mm Dell'Orto Black Edition (PHBG)
-95 munstycke
-14/70
-Ostrypt Luftburk
-Barkit 19-21mm Insug
//MVH
Osten R
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 406 Blev medlem: 15 maj 2009, 22:52
Ort: skärhamn
Inlägg
av Osten R » 9 juni 2010, 14:19
börja med att flytta nålen till mitt läge för kan vara att den får för lite bensin på mellan varv
Vicke_95
Elmoped
Inlägg: 79 Blev medlem: 14 mars 2010, 10:33
Inlägg
av Vicke_95 » 9 juni 2010, 17:56
Vilket munstycke skall jag ha till en Derbi Xtreme 06:a med en Leovince v6
willemedDERBIN
King of the street
Inlägg: 3552 Blev medlem: 25 april 2010, 19:28
Ort: BORÅS!
Inlägg
av willemedDERBIN » 9 juni 2010, 19:58
jag kan i alla fall visa ett bra exempel på dålig demontionering av förgasare ^^
Derbi Senda: Derbi racing development -03!!!
det är roligt att läsa när ni kommer med era ider ....samt roligare att se den rätta lösningen framför sig ^^
derbirace
Varnad
Inlägg: 218 Blev medlem: 23 september 2009, 11:24
Inlägg
av derbirace » 12 juni 2010, 18:04
Derbi drd pro 09
gianelli T2
drevning 13/53
nuvarande munstycke femstorlekar störren än orginal (orginal tror jag är 66 ungefär.)
den hackar sig fram i de första växlerna och dör nästan ifall man inte chockar i de högre växlarna, vet att jag måste ha ett mycket större munstycke frågan är bara om hur mycket större?
tacksam för svar så snabbt som möjligt
2stroke4ever
King of the street
Inlägg: 1903 Blev medlem: 16 september 2009, 21:33
Ort: Ludvika
Kontakt:
Inlägg
av 2stroke4ever » 12 juni 2010, 18:08
derbirace skrev: Derbi drd pro 09
gianelli T2
drevning 13/53
nuvarande munstycke femstorlekar störren än orginal (orginal tror jag är 66 ungefär.)
den hackar sig fram i de första växlerna och dör nästan ifall man inte chockar i de högre växlarna, vet att jag måste ha ett mycket större munstycke frågan är bara om hur mycket större?
tacksam för svar så snabbt som möjligt
antar du har org luftbuxen och 17,5mm förgasaren.
jag skulle gissa på 85-90
derbirace
Varnad
Inlägg: 218 Blev medlem: 23 september 2009, 11:24
Inlägg
av derbirace » 12 juni 2010, 18:10
2stroke4ever skrev: derbirace skrev: Derbi drd pro 09
gianelli T2
drevning 13/53
nuvarande munstycke femstorlekar störren än orginal (orginal tror jag är 66 ungefär.)
den hackar sig fram i de första växlerna och dör nästan ifall man inte chockar i de högre växlarna, vet att jag måste ha ett mycket större munstycke frågan är bara om hur mycket större?
tacksam för svar så snabbt som möjligt
antar du har org luftbuxen och 17,5mm förgasaren.
okej tack ska du ha min vän
jag skulle gissa på 85-90
2stroke4ever
King of the street
Inlägg: 1903 Blev medlem: 16 september 2009, 21:33
Ort: Ludvika
Kontakt:
Inlägg
av 2stroke4ever » 12 juni 2010, 18:10
skulle du skriva nått?
MartenRRX
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 411 Blev medlem: 23 maj 2010, 18:36
Inlägg
av MartenRRX » 12 juni 2010, 18:28
Tja, min polare har nyss skaffat Tk high quality (överliggande) Till sin
Cpi "crossmodel" (2005+) och jag undrar vad för munstycke storlek det behövs och även hur man ställer in förgasaren, jag tittade lite och den var krånglig som fan X)
Carlallan
Elmoped
Inlägg: 6 Blev medlem: 2 maj 2010, 20:45
Inlägg
av Carlallan » 13 juni 2010, 09:19
Hej!
Undrar vad jag ska ha för munstycke på originalförgasare (16mm dellorto).
Har:
70cc airsal
vforce3 membran
Metrakit thrower avgasrör
Sportluftfilter
Jag vet att jag borde ha minst 19mm förgasare men jag tänker prova med original.
rozander
Svårstartad skrothög
Inlägg: 169 Blev medlem: 25 februari 2010, 16:37
Ort: Vänersborg
Inlägg
av rozander » 13 juni 2010, 15:33
tjenare. har en drd pro 09 som jag har 14/53 drev så vilket munstycke ska jag ha, alla pluggar kvar också.
2stroke4ever
King of the street
Inlägg: 1903 Blev medlem: 16 september 2009, 21:33
Ort: Ludvika
Kontakt:
Inlägg
av 2stroke4ever » 13 juni 2010, 15:35
Carlallan skrev: Hej!
Undrar vad jag ska ha för munstycke på originalförgasare (16mm dellorto).
Har:
70cc airsal
vforce3 membran
Metrakit thrower avgasrör
Sportluftfilter
Jag vet att jag borde ha minst 19mm förgasare men jag tänker prova med original.
115-120 skulle jag gissa på!
TheSameOne
Elmoped
Inlägg: 77 Blev medlem: 26 april 2010, 21:26
Inlägg
av TheSameOne » 14 juni 2010, 12:06
Vilkrt munstycke på en Rieju RRX med urpluggad luftbox och MK RK Replica (originalförgasare)?
matton2
Elmoped
Inlägg: 22 Blev medlem: 7 juni 2010, 19:35
Ort: malax/finland
Inlägg
av matton2 » 19 juni 2010, 13:09
vilket munstycke ska jag ha om jag har
orginalcylinder
orginalförgasare 14
turbokit kromat
13/53 drevning
avstrypt luftburk och cdi
över hundra säkert men vill vara lite mera säker på saken
Senast redigerad av
matton2 den 19 juni 2010, 13:45, redigerad totalt 1 gånger.
derbi_senda93
Tk & Snabbgas!
Inlägg: 1773 Blev medlem: 1 juni 2008, 19:27
Ort: Landvetter
Inlägg
av derbi_senda93 » 19 juni 2010, 13:42
matton2 skrev: vilket munstycke ska jag ha om jag har
orginalcylinder
orginalförgasare 14
turbokit kromat 13/53
avstrypt luftburk och cdi
över hundra säkert men vill vara lite mera säker på saken
Vad är det för moped?
matton2
Elmoped
Inlägg: 22 Blev medlem: 7 juni 2010, 19:35
Ort: malax/finland
Inlägg
av matton2 » 19 juni 2010, 13:43
Derbi_senda93 skrev: matton2 skrev: vilket munstycke ska jag ha om jag har
orginalcylinder
orginalförgasare 14
turbokit kromat 13/53
avstrypt luftburk och cdi
över hundra säkert men vill vara lite mera säker på saken
Vad är det för moped?
Derbi Senda x-treme -06
Jonteeee
Elmoped
Inlägg: 81 Blev medlem: 9 mars 2010, 20:16
Inlägg
av Jonteeee » 20 juni 2010, 20:14
En polare har en Rieju rrx med setupen:
Överliggande tk
sportluftfilter
Barikit insug
Hebo membran
de sitter orginal (16mm) fögg på den
vad ska man lägga i för munstycke?
sen har flickvännen en Rieju rrx -07 som hon och jag funderar på att åtminstonde ta bort pluggen i luftfilterboxen och i röret så vad ska man köra för munstycke i den ?