Jag har då tänkt att göra ett litet "projekt" av min DRD, fram till då jag får mitt efterlängtade AM-kort (Fyller 15 år den 9 Juli), för att sedan rulla ut den i toppskick! Clean styling som inte på något sätt ska vara överdivet, och även trim.
Har ni några tips eller ideer så hör gärna av er på msn; karlsson.pontus@hotmail.com
// Pontus
Dessa bilder är tagna precis efter jag köpte mopeden. Dvs helt original =)
Den högglanspolerade ramen är fin, men den är ännu finare polerad!
Tackar -TeddaN- för god hjälp och bra arbete. Han är vass med autosol! KOMMENTERA GÄRNA =D
Varenda liten detalj..noggrant ska det vara! ;)
Då var det dags för inflyttning av reg.skylten, med hjälp av en plexiglasskiva kan jag skruva fast skylten i den utan att behöva göra några extra hål i reg.skylten. Tackar John Axemark för detta.
!! OBS !! Skylten är böjd på bilderna, men jag har böjt tillbaka den så den är rak nu =)
Fick även borra fast baklampan lite längre in, eftersom den annars sitter i "b-läppen" KOMMENTERA GÄRNA =D
Är det någon som har någon lösning på hur/var jag kan fästa miniblinkers, så hör gärna av er"
I Torsdags (3/5) kom mitt paket från Twostroke, ett gianelli 2t rör var beställt! Fick dock vänta 2 veckor på det eftersom det var slut i lager.
Polerat även här!
Gillar denna kröken starkt, tycker den är sjukt snygg. Går även jävligt bra tycker jag ;) KOMMENTERA GÄRNA =D
Jaha, det var allt för nu. Uppdaterar när jag gjort något mer på mopeden. Hör gärna av er om ni kommit på något! Så här står mopeden nu :
Hur tror ni det skulle passa om jag bara köper crossplatta, och har kvar original framstänkan? Fult / snyggt?
Senast redigerad av karlssonlysekil den 9 juni 2010, 15:45, redigerad totalt 2 gång.
2stroke4ever skrev:asså crossplatta på denna så är den endast ren kärlek, så sjukt clean och man MÅSTE älska dämparna/skydden och bromskivan fram, RESPEKT! :D :shock:
Victorh: varför suger inte mina brudar...
Tuta: har du frågat?
Victorh: nee men dom skall göra det
Victorh: eller skall man fråga?
jonssson13: nejnej, blir pinsamt om dom säger nej då(
Victorh: tillräcklit pinsamt renn då den är så liten
karlssonlysekil skrev:Backspegeln är borta nu
Jag funderar på att köpa "musöron", men hittar fan inga. Jag är ute efter Hebo - Tancat handskydd, men hittar inga vita!
bra att spegeln är borta, men snyggare utan kedje skydd också, mindre plastigt!
ha "barkbusters" på denna vore as nice också!
karlssonlysekil skrev:Backspegeln är borta nu ;)
Jag funderar på att köpa "musöron", men hittar fan inga. Jag är ute efter Hebo - Tancat handskydd, men hittar inga vita!
Var köper man vita sånna då?
Kanske finns på cykelkraft..
karlssonlysekil skrev:Backspegeln är borta nu ;)
Vet du om HANDSKYDD "POLISPORT SHARPLITE" går ända ut till änden av styret? om du vet vad jag menar, att man skruvar fast som i änden av styret också alltså.
2stroke4ever skrev:
Vet du om HANDSKYDD "POLISPORT SHARPLITE" går ända ut till änden av styret? om du vet vad jag menar, att man skruvar fast som i änden av styret också alltså.