jag ska köpa ett stage 6 rör av en kompis men han har tappat bort pluggen och ja ska besikta om den me röret innan ja kör trimmat så finns de att köpa nån plugg nån stans eller har nån , nån annan ide ?
länka gärna

mvh mattias
han kan regga den me trim rör om de stämmer med alla bästemelser och utsläpp och hastigheten, men jag tror inte att han får igenom den på besiktningen men får bara röret precis som orinal röret så går det.Moddad skrev:Du kan aldrig regga en moppe med trimrör. Möter inte några som helst krav som krävs.lule skrev:klart du kan registrera den me trim rör men baraden stämmer med hastigheten och avgasutsläpen inte överstiger en speciel gräns och de gör nog trim rör.
Suck, använd hjärnan Nalle Puh. Det är exakt det jag säger, det finns inget trimrör som är identiskt med ett original och håller kraven då alla är gjorda för "tävlingsbruk".lule skrev:han kan regga den me trim rör om de stämmer med alla bästemelser och utsläpp och hastigheten, men jag tror inte att han får igenom den på besiktningen men får bara röret precis som orinal röret så går det.Moddad skrev:Du kan aldrig regga en moppe med trimrör. Möter inte några som helst krav som krävs.lule skrev:klart du kan registrera den me trim rör men baraden stämmer med hastigheten och avgasutsläpen inte överstiger en speciel gräns och de gör nog trim rör.
jag hjälpte en kompis att besikta sin (crossmoped) med ett ce godkänt rör vi byggde en egen delning på röret och lånade en katalysator och en bricka i början och packa om ljuddämparn så det blev braModdad skrev:Nej.pampirus skrev:men vissa rör går det ju alltså dom som är ce godkända eller ?
Fel. Du kan besikta med effekt avgasrör. Men då måste strypningen sitta i.Moddad skrev:Du kan aldrig besiktiga om den med ett effektrör.
Du kan inte köpa pluggar till effektrör.
Du kan svetsa dit en egen bricka.
Varför besiktar du inte om den med org. rör?
Antagligen är de så att röret är högvarvigt och din tryckfjäder kan vara för hård så din rem inte löper ner till kopplingens inre del och växlar ut.Neos94 skrev:Tjenna Killar!!!
Behöver hjälp! har en yamaha neos som går dåligt nu, har nyss bytt hela variatorkittet och bytt rör till ett Stage 6 Pro Replica (PLUGGAT)
Nu är det så att Neosen efter detta bara gör runt 35, vad har hänt och vad ska jag göra. ska inte trimma än, så ingen idé att dra pluggen. har det något med variatorvikterna att göra för moppen varvar inte ut ordentligt.
detta är en EU - Moppe
Tacksam för svar![]()
Hörs!
beckvall skrev:det går inte att besiktiga med ett pluggar trimrör!
jag hoppas du vet att det finns avgas krav och db krav också och alla delar måste vara ce godkändad minst annars går det inte eftersom att dom är helfordonsgodkända får du inte byta ut någon mot något som inte är orginal eller godkäntg-ounze skrev:Fel. Du kan besikta med effekt avgasrör. Men då måste strypningen sitta i.Moddad skrev:Du kan aldrig besiktiga om den med ett effektrör.
Mopeden får då inte passera 45km/h. Men du kan besikta din moped med MHR 50cc och PR-rör, original förgasare, original drevning o.s.v. så länge mopeden inte passerar ett visst antal hästkrafter och 45km/h.
De är ganska komplicerat. Men du kan köra med exakt vilka delar du än vill till mopeden. Den skall dock vara begränsad till 49cc, toppa max 45km/h och jag har även för mig att den ska ha ett max antal kilowatt i motoreffekt.
Jag frågade en polis nu på våren om jag kan typbesikta min Gilera Runner med 70cc och registrera den som lätt MC.
Polisen svarade att så länge den uppfyller alla kraven för lätt MC så finns de inga vidare problem.
På twostroke står där oftast att rören är CE-märkta och att dom får framföras på väg med strypning i satt, dock måste dom då besiktas först.
Edit: De många inte förstår är att de kraven som ställs på trim rör vid besiktning är att dom inte ger mer effekt eller högre toppfart åt mopeden.
Under besiktningen lägger dom märke till rörets vinkel, ljud nivån och antal km/h mopeden toppar. De kan lika gärna vara styling rör.
Läs reglerna för besiktning av moped. Där står att mopeden icke får vara något förändrad. Så då låter det direkt som att man inte får registrera den med trim rör. Men om röret uppfyller kraven så ska de inte vara några som helst hinder.
Okej Bosse moped doktor.. Jag har sagt de med decibel kraven o.s.v..fax110 skrev:jag hoppas du vet att det finns avgas krav och db krav också och alla delar måste vara ce godkändad minst annars går det inte eftersom att dom är helfordonsgodkända får du inte byta ut någon mot något som inte är orginal eller godkäntg-ounze skrev:Fel. Du kan besikta med effekt avgasrör. Men då måste strypningen sitta i.Moddad skrev:Du kan aldrig besiktiga om den med ett effektrör.
Mopeden får då inte passera 45km/h. Men du kan besikta din moped med MHR 50cc och PR-rör, original förgasare, original drevning o.s.v. så länge mopeden inte passerar ett visst antal hästkrafter och 45km/h.
De är ganska komplicerat. Men du kan köra med exakt vilka delar du än vill till mopeden. Den skall dock vara begränsad till 49cc, toppa max 45km/h och jag har även för mig att den ska ha ett max antal kilowatt i motoreffekt.
Jag frågade en polis nu på våren om jag kan typbesikta min Gilera Runner med 70cc och registrera den som lätt MC.
Polisen svarade att så länge den uppfyller alla kraven för lätt MC så finns de inga vidare problem.
På twostroke står där oftast att rören är CE-märkta och att dom får framföras på väg med strypning i satt, dock måste dom då besiktas först.
Edit: De många inte förstår är att de kraven som ställs på trim rör vid besiktning är att dom inte ger mer effekt eller högre toppfart åt mopeden.
Under besiktningen lägger dom märke till rörets vinkel, ljud nivån och antal km/h mopeden toppar. De kan lika gärna vara styling rör.
Läs reglerna för besiktning av moped. Där står att mopeden icke får vara något förändrad. Så då låter det direkt som att man inte får registrera den med trim rör. Men om röret uppfyller kraven så ska de inte vara några som helst hinder.
Klart som fan man kan.. Åter igen.. Så länge den uppfyller kraven.KiXXer skrev:tro fan det går att besikta om en moppe med trim krök fan lever ni i för fantasi värd shit sluta äta svampar :S