Sachs Speedjet tappar orken efter en stund

Här samlar vi alla arkiverade trådar fram till april 2011.
rulif
Elmoped

Sachs Speedjet tappar orken efter en stund

Inlägg av rulif »

Hej

Har ett problem som jag hoppas få tips om.

Har en Sachs Speedjet aka Longjia som jag har nu för tredje sommaren. Den är helt i orginal förutom att jag bytt CDI boxen mot en ostrypt, detta gjorde jag förra året.

Men nu till problemet, kan starta moppen fint med kicken då den sått en tag och den startar direkt svarar bra på gas och allt sådant.

Sen kan jag köra den några meter eller varva med den på stället och efter ett tag svarar den inte på gas alls, är man ute och kör är det som att den tappar all kraft en stund.

Men lite tur får man den framåt efter ett tag, men sedan är det samma sak igen. Har i stort sett haft tendenser till detta redan ifrån första sommaren, den dör helt enkelt efter ett tag.

Det som är nu att den går knappt alls efter ett tag, någon som har en ide om vad som kan vara fel?
Användarens profilbild
Jolly
Farsans gamla zündapp

Inlägg av Jolly »

Fel på CDI n?
rulif
Elmoped

Inlägg av rulif »

Nej tror inte det. Den gick bra i somras gemfört med nu. Så det måste vara något annat. Den hände att den dog med orginal cdin oxå.
Användarens profilbild
phille94
Elmoped

Inlägg av phille94 »

bensinen i flottörhuset tar antagligen slut och de fylls inte på tillräckligt fort. Ta av bensinslangen och kolla ifall bensinen flödar bra
rulif
Elmoped

Inlägg av rulif »

phille94 skrev:bensinen i flottörhuset tar antagligen slut och de fylls inte på tillräckligt fort. Ta av bensinslangen och kolla ifall bensinen flödar bra
Det låter troligt, tack för tipset får kolla upp det.

Men vad kan ha orsakat det? den har knappt gått något och den har bara stått under vintern.

Och för mig som är ny på detta, ungefär vart sitter flottörhuset?
Låst