D.Svensson skrev:Behöver hjälp fort! Det är så att jag har bytt till ett MetraKit thrower på min beta rr. Men med det avgassystemet går den bara 75-79 enligt mätarn och med original urpluggat gjorde den 80-85 enligt mätarn. Har letat plugg idet men det finns fan ingen. Och jag har bytt till olika munstycken men den går fortfarande sämre. Vad kan va fel? för va ja ha fattat ska ett effektsystem ge effekt och inte ge sämre.
om röret är beg så kan det vara så att det är ingen sotat så var de för en polare till mig gick skit med de så kollade vi å till slut så fatta vi att de va helt igen sotat...
hej jag undrar om polisen bukar vilja testköra moppar med av strypt original rör? och går dom bra med ett helt av strypt original rör på en gilera smt 07?
tack på förhand
Asså.. Hmm.. Det är när du ligger och puttrar på låga varv och sedan när du drar fullt så känner du att någon drar i moppen typ Det är då du känner att du har ett effektrör
haha fan den sämsta beskrivningen på länge
kortfattat, dåligt botten vrid (svag på låga) men när den kommer upp i varv högre drar den iväg ordentligen !
"Min kompis sa att min dt blöddrade för att jag hade för stort munstycke.
så jag satte igång att dela avgasröret för att byta till ett mindre munstycke.
Jag kan tamejsatan inte hitta något munstycke i avgasröret? :O"
Asså.. Hmm.. Det är när du ligger och puttrar på låga varv och sedan när du drar fullt så känner du att någon drar i moppen typ Det är då du känner att du har ett effektrör
kortfattat, dåligt botten vrid (svag på låga) men när den kommer upp i varv högre drar den iväg ordentligen !
tja jag har en Rieju Drac 02 har dratt alla pluggar ska byta munstycke. Tänkte köpa ett tyst rör som detta:http://www.twostroke.se/product.asp?product=11819.
Min kompis har det röret och jag tycker det låter ganska tyst.
vad tycker ni?? Det röret lr nått annant ??
yanoswea skrev:tja jag har en Rieju Drac 02 har dratt alla pluggar ska byta munstycke. Tänkte köpa ett tyst rör som detta:http://www.twostroke.se/product.asp?product=11819.
Min kompis har det röret och jag tycker det låter ganska tyst.
vad tycker ni?? Det röret lr nått annant ??
Det finns tystare rör än det
Men man säger ju att Rieju+TK är en bra kombination, men detta är inte så dåligt heller. http://www.twostroke.se/product.asp?product=961
Men som sagt tk är ett bra rör, men det låter faktiskt en hel del, om du inte stoppar om ljuddämparen
Ska köpa en beggad Derbi x-treme av en mopedhandlare, på den sitter ett effektrör (metrakit tror jag). Moppen får väl ingen hastighetsökning alls eftersom pluggen sitter kvar?
Oneup skrev:Ska köpa en beggad Derbi x-treme av en mopedhandlare, på den sitter ett effektrör (metrakit tror jag). Moppen får väl ingen hastighetsökning alls eftersom pluggen sitter kvar?
DEA!! skrev:
Det finns tystare rör än det
Men man säger ju att Rieju+TK är en bra kombination, men detta är inte så dåligt heller. http://www.twostroke.se/product.asp?product=961
Men som sagt tk är ett bra rör, men det låter faktiskt en hel del, om du inte stoppar om ljuddämparen
kallepalle skrev:TK HQ låter inte lika mycket som dom gamla TK rören. så det spelar inte så stor roll.
okej tack för svaren får testa Hebo buffalo och kolla ljudet , men jag tror det blir tk
jonny71 skrev:vart sitter pluggen i ett tk lacada ?
i myningen, början av röret går int miss4
Jag har en PGO PMX som jag hade tänkt att sätta på ett Stage6 pro replica rör. Hur snabbt tror ni att den kommer att gå med röret + sportluftsfilter ( ökat munstycke också )
Jag har en PGO PMX som jag hade tänkt att sätta på ett Stage6 pro replica rör. Hur snabbt tror ni att den kommer att gå med röret + sportluftsfilter ( ökat munstycke också )
Tack på förhand! -= To0b=-
fel postad men 75-80 skulle ja tro utan att veta
Tack på förhand! -= To0b=-
fel postad men 75-80 skulle ja tro utan att veta
'
fan va najs:D man tackar för tipset!! sorry för fel tråd btw^^