jag har en aerox-02 som gick bra men helt plötsligt så smal det till och sen åkte jag hem och så när jag kom ut så hadde kylarvattnet läkt ut ur toppen så jag bytte alla paningar i cylindern och nu startar den men då får man kicka som fan och då ligger den på jätte lågt varv hörs knappt men i typ 2sec sen så får man kicka igen som fan... har gjort rent förgasaren.
säg vad ni tor är villig att tästa det mästa
uppskatar alla svar
tjuvluft är det om du har moppen på tomgång sen spruta startgas på där vid cylindern eller förgasaren,insug om tomgången ökar när u sprutar där på drar den tjuvluft
Jontes RRX skrev:tjuvluft är det om du har moppen på tomgång sen spruta startgas på där vid cylindern eller förgasaren,insug om tomgången ökar när u sprutar där på drar den tjuvluft
Yamaha aerox är 2-takt.
När man sprutar på startgas på en trasig packing så sker det olika beroende på vad för motor?
4-takt = varven ökar
2-takt = varven minskar
Rätta mig om jag har fel
Jontes RRX skrev:tjuvluft är det om du har moppen på tomgång sen spruta startgas på där vid cylindern eller förgasaren,insug om tomgången ökar när u sprutar där på drar den tjuvluft
Yamaha aerox är 2-takt.
När man sprutar på startgas på en trasig packing så sker det olika beroende på vad för motor?
4-takt = varven ökar
2-takt = varven minskar
Rätta mig om jag har fel
har du testat å choka den ?? xD Finns en sån skruv på förgasaren som bestämmer hur moppen ska typ varva/gasa. Och skruven behöver kanske skruvas åt lite. Men skruva inte för mycket annars kommer moppen att gasa av sej själv :> är antagligen det eftersom du sa att du rengjorde förgasaren. (skruven e silvrig)
okej men kolven är ju ny har går kanske 10mil då byte jag kolv ringar och kolvbultslager. jag har ju tömt cylinder på allt vatten blåst rent med tryckluft torkar så mycket de går tedstiftet är helt nytt.
någon som vet hur mycket komp aeroxen ska ha