Min aerox krånglar lite så behöver hjälp!

Här samlar vi alla arkiverade trådar fram till april 2011.

varför går den så dåligt i början?

bättre o plugga igänn röret
0
Inga röster
byta vikter, kopplingsfjädrar och munstycke så går den perfekt
6
67%
funkar bra med att bara byta vikter för att få ett gämt drag
3
33%

Antal röster: 9

jontebondeus
Elmoped
Kontakt:

Min aerox krånglar lite så behöver hjälp!

Inlägg av jontebondeus »

tjaaa, har nu fått igång min aerox efter renoveringen.
men den går inte pärra och mätaren visar inget... ja sätter på tändningen så lyser bara mätaren, men vi har inte kopplat ihop allt, (saknas några sladdar att koppla in) vet ni vad felet kan vara? vi fick signal när vi prövade de snabbt med magneten för att se om den fick signal och då funkade det... asså jag startar den men den lyser bara blått. för när jag sätter på tändningen så visas några tecken men efter en sekund tonas de bort. :?
Och sen så har jag bytt rör, till stage6 replica crom pro(opluggat)... har allt annat original men så i början så drar den seg så in i helvete men sen vid ungefär 35-40 km/h så börjar draget komma...
är det för att jag har fel vikter eller måste jag göra något annat? för att få så att den orkar knappt uppför backarna nu när de går så segt :?

tacksam för några bra svar :)

//bondeus
not-gay
Elmoped

Inlägg av not-gay »

jag vet inget om mätaren men för att den ska vara starkare i uppförsbackar och så att den inte är seg till 35-40km så måste du byta kopplingsfjädrar och byta munstycke om du inte redan har gjort det :) och kanske lättare vikter men det kan du ta i Variator, kopplingsfjädrar,tryckfjäder,vikter m.m tråden :)
jontebondeus
Elmoped
Kontakt:

Inlägg av jontebondeus »

kan du länka något munstycke och fjädrar som passar bra till original?
:)
Låst