Vad kostar en gasvajer till Yamaha dt 50r?

Här samlar vi alla arkiverade trådar fram till april 2011.
Användarens profilbild
puttrish
Farsans gamla zündapp

Vad kostar en gasvajer till Yamaha dt 50r?

Inlägg av puttrish »

Tjenare, min gasvajer till min yamaha dt50r sm 05 har gått av och jag är tvungen att köpa ny, men undrar vad en sådan kan kosta på yamaha center och om det finns någon annan billigare som man kan lite på, tex min kompis beställde en från stylepro tror jag det var och den var 2cm för kort, Tack.

Puttrish
Användarens profilbild
Robban_91_dakotan
Elmoped

Inlägg av Robban_91_dakotan »

Det finns nog säkert på hobbex mellan (50-100 kr för en skulle jag tro)
Användarens profilbild
Victor
Svårstartad skrothög

Inlägg av Victor »

dra till närmaste mopedhandlare så kan du garanterat köpa gasvajer i meterlängder, dvs mät hur lång du behöver så fixar dom det!
Naiko
Elmoped

Inlägg av Naiko »

Beställ från twostroke en 2m vajer för typ 39kr och korta den :D
Användarens profilbild
TK_DRAC
Gasres

Inlägg av TK_DRAC »

om du köper såna vire som man kan klippa sj och sätta på nipplar så brukar dem inte hålla alls så länge som en fast. niplen brukar ramla avoch förstöra viren så skulle helt klart köpt en fastvire om jag va dig..
Användarens profilbild
Robban_91_dakotan
Elmoped

Inlägg av Robban_91_dakotan »

Det finns speciella nipplar som man bara hakar fast i änden på vajern. Det är ingen skruvnippel utan en s.k klyvnippel. Såna har jag på mina vajrar och det håller mycket länge! Förut visste jag inte om att såna fanns, så jag körde med skruvnipplar och gissa vilken vajer som gick av oftast? Jo, kopplingsvajern.. Köpte minst 5 vajrar under 2 år innan jag hittade klyvnippeln! XD
Låst